[Opgelost] iPhone 6s ontvangst KPN 3G en 4G.

Er 2 zaken gepasseerd:

  1. Update naar OS11.

  2. Extra bundel bij KPN nadat mijn maandbundel op was.

Al een paar dagen alleen 3G.

De update is gedaan voor de extra bundel KPN.

Volgens KPN geen storingen of andere problemen met het abonnement.

Ik heb er niet op gelet maar op een gegeven moment viel het mij op dat bij maximum ontvangst KPN signaal de iPhone steeds op 3G
stond.

B.v.d. voor reacties.

Maak het verhaal eens compleet? of schrijf eens beter!!!

KPN, geen probleem, steeds 4G en geen extra data verbruikt (ff mijn glazenbol gebruikt)

Hier een overzicht van de gebeurtenissen.

Normaal altijd 4G.

Nu na:

  1. Update op 23.09. en
  2. Tijdelijke verhoging mobiele data bij KPN Mobiel van 1000 MB op 24.09.

Op 24.09 merkte ik, na de verhoging van de mobiele dat bij KPN, dat de ontvangst alleen maar 3G was.

Na de update heb ik hier niet naar gekeken.

De oorzaak zou dan mogelijk kunnen liggen aan een van de beide aanpassingen.

Ondernomen acties:
Hard reboot diverse en keren aan- en uitgezet.
Contact KPN maar volgens KPN was de verhoging mobile data met 1000 MB actief en waren er geen storingen en zou ik 4G moeten hebben.

“Na de update heb ik hier niet naar gekeken.”

Waar heb je niet naar gekeken?

Is er nog meer veranderd?
Abonnement veranderd/verlengd?
Nieuwe simkaart gehad?

Na de update heb ik niet gekeken, en het is mij niet opgevallen, of het 3G en of 4G was. Dat het 3G was viel mij pas op na de tijdelijke verhoging mobiele data bij KPN.

Geen verlenging abonnement en geen nieuwe simkaart. Bestaand abonnement.

Het bestaande abonnement voor wat betreft mobiele dat tijdelijk verhoogd omdat mijn maandquotum op was.

Toestel geeft nog steeds aan dat de ontvangst 3 G is.

Stop het simkaartje eens in een andere telefoon en probeer eens een andere sim in jouw telefoon. Is het probleem er dan nog steeds?

Volgende vraag; klopt die aanduiding 3G wel?

Download Speedtest.net in de App Store en kijk wat je snelheid is.
Misschien valt het allemaal mee.

Resultaten speedtest op 3G:
Ping: 47 ms
Down: 7.70 Mbps
Up:1.36 Mbps

  1. Hoe was de verbinding in tijdsbestek tussen upgrade naar iOS 11 en uitbreiding Data bundel? O, je hebt het niet gezien, schreef je.

  2. Kun je niet contact opnemen met KPN? Dit lijkt mij probleem van hun kant uit, niet van je iPhone. Hier ook gewoon 4G na upgrade naar iOS11, maar ik heb data niet tijdelijk bijgekocht.

  3. Wat Joid zegt, heb je dat al geprobeerd?

Ik zou eerst eens checken of 4g wel ingeschakeld is. Mobiel netwerk / Opties mobiele data/ Schakel 4G in/ gesprekken en data.

Je kan ook eens proberen Aanbieder/ automatisch uit / een andere provider (waarschijnlijk geen service)/ terug naar NL KPN, niet automatisch.

Succes

4G weer ingeschakeld dankzij oplossing van Alex.

Allen hartelijk dank voor de reactie en adviezen.

Prettige dag verder

Deze archiveren we onder het kopje “Of je stopt de stekker er in”