[opgelost] iPhone, app trein foutmelding

Hallo,

Als ik de Trein applicatie open en vraag om een reisadvies bijvoorbeeld tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal krijg ik de volgende melding: Kan reisadvies niet ophalen. Meer mensen toevallig last van?
Hoor het graag.

Groeten,

Zelf heb ik daar ook vaker van last. Maar weet helaas geen oplossing. Ik merk wel dat het voornamelijk niet werkt als er storingen zijn op het aangegeven traject.

Heb sinds gistermiddag precies hetzelfde, very annoying indeed. Dus ik ben net zo benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers van deze App. En de oplossing uiteraard.

Net even gekeken en ook ik had er last van.

Inmiddels heb ik gevonden waar het aan ligt. De oplossing staat hieronder.

[i:9838236385]“Door wijzigingen aan de mobiele NS-site kan het zijn dat Trein niet meer goed werkt. Daarvoor wordt automatisch een nieuwe brondefinitie voor gedownload met versienummer 10031515. Als dit niet gebeurt, kijk dan in de app onderaan bij Instellingen.” [/i:9838236385]
[size=9:9838236385]bron[/size:9838236385]

Bedankt voor je reactie. Ik zit al op die versie maar het werkt nog steeds niet. Ik baal hier flink van.

Ik heb hem opnieuw gedownload en heb nu geen problemen meer! Bij deze dus de oplossing. Even eraf gooien en opnieuw erop zetten..

Het moet niet nodig zijn om te herinstalleren. In dat geval moet namelijk ook opnieuw de brondefinitie gedownload worden.

Als de update niet meteen ‘pakt’, helpt simpelweg herstarten.

[quote:e5081d366d="naquah"]Het moet niet nodig zijn om te herinstalleren. In dat geval moet namelijk ook opnieuw de brondefinitie gedownload worden.

Als de update niet meteen ‘pakt’, helpt simpelweg herstarten.[/quote:e5081d366d]
Zo heb ik het ook gedaan: nadat ik de update had geïnstalleerd, heb ik de app voor de zekerheid ook maar even herstart.