[opgelost]iSight defect of ligt het aan mij?

Ik heb sinds kort een iSight, maar regelmatig geeft hij maar 1 beeldje dat vast blijft staan, of hij geeft streaming beeld maar met horizontale streepjes hier en daar flitsend in beeld.

Als ik dan ga rommelen en de kabel er uit haal en er weer in stop resulteert dit bijna altijd in een kernel panic. Na een reboot is het dan weer goed.

Dit gebeurt willekeurig in iChat, QuickTime Broadcaster, en iMovie op een dual G5 1.8 met 10.3.3. Ik vind dit nogal jammer voor een camera van €169.

Ik denk dat ofwel de driver gaar is, of het aan panther ligt. Heeft iemand anders betere ervaringen met de iSight?

Niet echt betere ervaringen :?

Ik heb die van mij nu een maand geleden gekocht en kan hem niet anders als een uiterst kostbare presse papier gebruiken :roll:

De mensen van Apple care zijn al vanaf dag 1 bezig maar het is een serieus probleem en een schrale troost is dat ik niet alleen ben :sealed:

Misschien kun je hier een bruikbare tip vinden …

Succes

Voor een presse papier vind ik het dingetje net iets te licht; ik ondervind geen problemen met m'n iSight en Mac OS 10.3.3... Ik zou trouwens toch oppassen met het hot swappen van FireWire spul, heb er genoeg horrorverhalen over mogen lezen...

ik heb geen problemen met mijn iSight, zelf hoe ik ermee om ga geen problemen... (gewoon camera loskoppelen wanneer ik wil)

heb iSight al sinds dat ie leverbaar is in nederland, heeft ook al meerdere ‘draai’ uren… :slight_smile:

Tja... ik heb ook net een iSight en heb (afkloppen!...) geen enkel probleem. Ik ben heel enthousiast, het is een fantastisch apparaat, het beeld is heel scherp en goed en geen enkel stilstaand beeld of vervorming of wat dan ook. Volgens mij is je iSight dus gewoon defect en zou ik hem meteen terugsturen. Tenzij er iets mis is met je firewire poorten. De klachten lijken typisch voor een hardware probleem.

Hier hebben we 2 iSights die aan diverse Macs worden gehangen. Geen enkel probleem mee.

Ga eens met je iSight terug naar de dealer en hang 'm daar eens aan een Mac.
Dan zie je snel genoeg of het een probleem van de iSight is of van jouw Mac.

Ik denk inmiddels dat het een iChat probleem is. Als ik reboot en iChat niet gebruik, dan gaat het in QuickTime broodkaster en iMovie gewoon goed. En ook met een testprogrammaatje van de ADC.

Als ik iChat ga gebruiken gaat het in de helft van de gevallen wel goed, en de andere helft geeft problemen.

Bedankt voor de tips ik ga deze week nog effe Apple bellen.

SOLVED!

Zie dit topic. Ik heb mijn extra geheugen uit mijn G5 gehaald en werkt prima! Geen kernel panics, goed beeld, top!