[OPGELOST] iTunes en 'sta toe' vragen bij opstarten

Hoi.

Als ik iTunes opstart, vraagt hij elke keer of ik netwerk verkeer wil toestaan. Ik klik elke keer op 'sta toe'. Nu wil ik dat iTunes dat niet meer vraagt. Want ik sta het altijd toe. Nu kunnje bij systeemvoorkeuren->beveiliging->firewall aangeven dat je altijd netwerk verkeer toestaat. Dit heb ik gedaan maar nog steeds blijft iTunes ernaar vragen. Beetje irritant vind ik dat.

Kan iemand me helpen? Ik zie vast wat over het hoofd.

Grtz.

Als ik de zoekfunctie gebruik:
[img]/uploads/community/a4c0eabb28af9b5b879796bfb368c3db92528598_0.png[/img]
En ik tik in dat zoekveld iTunes sta toe, dan krijg ik dit te zien:
http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=itunes+sta%20toe

Zeer waarschijnlijk staat daar jouw oplossing tussen. Of heb je die mogelijkheden al bekeken en werkt het nog niet?

Installeer iTunes opnieuw.

@Hansi2124: had ik even niet aan gedacht, maar klopt! zal voortaan eerst de zoekfunctie checken

@Yaris: ga hem nu opnieuw installeren, kijken of het werkt.

hier het resultaat:

ik heb iTunes compleet verwijderd, daarna de nieuwste versie gedownload en weer erop gezet. Hij start veel sneller op, wat een fijne bijkomstigheid is, maar....

Als ik hem 1x opstart vraagt hij niet 'wil je netwerk...blablabla sta toe of nee'. Als ik hem daarna nog een keer opstart, vraagt hij dit WEL weer!

Moet ik nu wel of niet bij firewall aangeven dat ik altijd wil toestaan, want volgens mij doet hij dit automatisch?

Ik zal sowieso nog even de zoekfunctie erop losgooien, maar als iemand een hapklare oplossing heeft, is dat natuurlijk ook fijn. :-)

Bij Snow Leopard onder Firewall op geavanceerd klikken. Hoe staan je settings. Zo, als hieronder?
[img]/uploads/community/cf7f0b301dc4f57e4cfa66a8d1da5b9c11f5c47b_0.png[/img]

@Bouncer: precies zoals bij jou! en TOCH blijft iTunes vragen

Sluit iTunes af.
Verwijder iTunes uit de lijst van de firewall.
Start iTunes opnieuw op. Hij zal wel weer vragen.

Sluit af, start op.
Kijk of het daarna beter gaat.

Volgens mij moet je ook het iTunes voorkeuren bestand weggooien. Ik heb dit probleem ook gehad en dit gaf toen de oplossing.

Sluit iTunes af.
Verwijder iTunes uit de lijst van de firewall.
Gooi het iTunes voorkeurenbestand (com.apple.iTunes.plist) weg.
Start iTunes opnieuw op.
iTunes komt met een aantal basis instellingsvragen (eenmalig).

Dat ga ik straks ook eens proberen: heb het beschreven probleem ook al een hele tijd.

Maar krijg je geen problemen door het .plist bestand weg te gooien met je bibiotheek?

Alleen com.apple.iTunes.plist weggooien – of beter nog dat bestandje even apart zetten op bijvoorbeeld je bureaublad (@rikkuijpers: dan kan je het altijd nog weer terugzetten). Wanneer je iTunes opstart maakt iTunes zelf weer een nieuw com.apple.iTunes.plist bestandje aan en komt eenmalig met een aantal vragen over hoe iTunes bepaalde zaken moet gaan regelen (dezelfde vragen heb je al een keer gezien toen je iTunes voor de allereerste keer opstartte).

Locatie com.apple.iTunes.plist:
/Users/jouwthuismap/Library/Preferences/com.apple.iTunes.plist
Nederlandstalig systeem:
/Gebruikers/jouwthuismap/Bibliotheek/Preferences/com.apple.iTunes.plist

@Leander: de eerste keer vroeg iTunes niets, daarna gewoon weer hetzelfde gedoe. Ik vind het een beetje zo'n windows vista gevoel. JA ik wil het toestaan, JA elke keer. Moet je dus elke keer weer aanklikken.

Als je de Apple Discussion Lists naleest blijkt dit wel een hardnekkige bug te zijn. Beste workaround zou voorlopig zijn om iTunes gewoon niet af te sluiten...

Even wat algemene vragen:
• Staat jouw library gewoon op je harde schijf of op een externe schijf ?
• Hangen er op dat moment apparaten aan ? ( iPod, iPhone, iPad )
• Zet alle zaken die verbinding met het internet vereisen stuk voor stuk uit en test of dat verschil maakt. Denk hierbij aan Genious, Ping, Zoeken naar updates, dergelijke.
• Staan de permissies van het plist bestand wel goed ? ( lezen [i]en[/i] schrijven )

@unsound: library staat op harde schijf, maar films op timecapsule. Er hangen geen apparaten aan. Zal jouw punt drie even proberen. Permissies niet gecheckt.

Krijg het niet voor elkaar. Is denk ik een bug en hoop dat het snel wordt opgelost.

Hier blijft de bug ook maar door "buggen"... Hopelijk komt er snel een fix voor.

Na de nieuwste update van iTunes 10.1.2 is het opgelost!!!