(Opgelost) iTunes ongevraagd op pauze

Ik luister altijd muziek dmv iTunes en m'n airport express. Sinds gisteren stopt de muziek soms ineens met spelen, als ik dan ga kijken staat die gewoon af. Terug op play drukken en we zijn weer een paar liedjes verder, daarna weer hetzelfde. Gisteren dacht ik nog; als m'n imac een nachtje afgestaan heeft zal het wel beteren. Fout gedacht dus. Vandaag nog steeds hetzelfde probleem. Weet iemand hier soms raad mee?

Welke versie van de AE firmware heb je? Upgraden hielp bij mij vorige keer.

Volgens mij is dat een fall-out in de stream. Kwestie van een betere plek voor je airport zoeken. (Dat was voor mij de oplossing iig)

Daar lijkt het wel op ja. iTunes pauzeert inderdaad wanneer de verbinding met de AE enige tijd uitvalt.

AE versie 7.4.2 geen update online M'n AE heeft altijd op delfde plaats gehangen (al bijna 2 jaar) nooit geen problemen gehad, tot gisteren

Tja, er kan ook extern iets verandert zijn wat stoort. Wat je kan doen is de AE op een ander kanaal zetten en de storingsonderdrukking aanzetten (zie voor beide het helpmenu van het config. prog.).

storingsonderdrukking staat aan. Morgen nog eens proberen, m'n vriendin is nu tv aan het zien. Bedankt voor jullie reacties, ik laat nog wel iets weten.

Met storingsonderdrukking aan nog steeds hetzelfde. Nu op een ander kanaal gezet ( stond op automatisch) , voorlopig gaat alles goed; al bijna 20min

Dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat buren een nieuw wifi apparaat hebben neergezet. Vaak staan de kanalen van wifi apparatuur standaard op 11, als er dan meerder in de buurt van elkaar zijn, gaan ze elkaar in de weg zitten omdat ze via hetzelfde kanaal opereren.

Dat zou wel eens kunnen kloppen, bij de draadloze verbindingen staat er sinds een paar dagen een nieuw netwerk bij. Kanaal stond op automatisch (al 2 dagen op 4), nu op 3 gezet. Nog steeds geen problemen ondervonden. Bedankt voor jullie tips!

Te vroeg geroepen dat het opgelost was, juist sprong iTunes terug op pauze. Moesten jullie dus nog ander tips hebben...

Test het eens in een (tijdelijk) test account, als het dan niet meer gebeurd is er een software-matig probleem met je thuismap (voorkeurinstelling niet goed o.i.d.) en kan je het oplossen door een nieuw gebruikersaccount te maken en te gaan gebruiken.

Test account aangemaakt en een dj-setje afgespeeld via gedeelde bibliotheek en na een kleine 20 min ineens alle muziek weg. Verder spelen ging niet, want ik moest eerst de gedeelde bibliotheek terug laden. Nog andere tips?

Niet je muziek delen, maar genoeg muziek op je test account laden.

Ik heb daarstraks bij de voorkeuren van iTunes "optimaliseer geluid" aan gezet. Nu gaat het al meer dan een half uur goed, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Toch niet. Ik zal straks eens wat muziek laden in die test-account en zo nog is proberen of het zo wel werkt. Maar het liefste zou ik precies toch men eigen account behouden. Er staan namelijk +16000 liedjes in m'n bibliotheek die allemaal voorzien zijn van een beoordeling, +/- 40 afspeellijsten ,... Om nog maar te zwijgen over alle foto's in iPhoto enz...

Mijn AP iTunes streaming valt uit als: magnetron aanstaat, Apple TV word gesynchroniseerd, 2e AP los word gekoppeld, NAS met overdracht van grote bestanden bezig is, en waarschijnlijk ook als al mijn buren tegenlijk draadloos met hun eigen Wifi internetten.

Prima apparaat voor iTunes streaming naar meerdere stereo’s, maar nogal gevoelig voor invloeden van buitenaf. Helaas update’s, storingsonderdrukking aan/uit, ander kanaal auto/handmatig of lokatie van AP, het maakt allemaal niets uit.

Probleem is volgens mij opgelost. De hele week geen last van gehad.