Opgelost: Kan geen film DVD afspelen

Hallo...

Volgens mij heb ik echt een maandag morgen Powebook. Naast dat hij krom is en nu al dode pixels heeft, kan ik ook niet eens een film dvd afspelen. Krijg telkens de melding: “ondersteunde schijf niet beschikbaar.”

Mijn vraag is natuurlijk… hoe kan dit? Waarom kan ik geen film dvd’s aspelen in mijn powerbook?

Overigens wordt de schijf ook niet gemound op m’n bureaublad.

Als je Powerbook krom is dan moet je meteen een nieuwe eisen van de winkel waar je 'm hebt gekocht! Dat alleen al is reden om een nieuwe te krijgen. Je hebt garantie en rechten, maak daar gebruik van.

Hallo Bjorn...

Daar loopt reeds een topic over, en heb ik vandaag ook over gebeld. Ze gaan hem maken en ze hebben ook al een nieuw scherm besteld. :slight_smile:

Dat lost alleen nu even mijn probleem niet op. Kan namelijk geen film dvd’s spelen en snap niet waarom. Voor alsnog zijn mijn ervaringen met de mac wat dat betreft nog niet echt super, moet ik zeggen.

Nu een paar vragen die je allang geprobeerd of beantwoord hebt! - Meerdere dvd's doen het niet? - Gekopieerde of originele? - Beschadigd?

Hallo...

• Ik heb inmiddels al drie films geprobeerd en geen van allen doen ze het…
  • Het zijn allemaal orginele films, die ik gewoon in de winkel gekocht heb
  • De films spelen allemaal gewoon af de stand alone dvd speler

Het lijkt wel of de Powerbook de dvd’s gewoon niet kan lezen en/of ziet. Hij doet er echt helemaal niets mee. :frowning:

Het is al weer opgelost... vraag me niet hoe. Heb een dvd van m'n dvd recorder in de mac gepropt en die deed het. Nu stop ik er een film dvd in en die doet het nu ook opeens. Precies dezelfde dvd die als eerste weigerde. Weet niet wat er nu mis gegaan is, maar het werkt weer... :-)

Dit is precies wat ik ook heb gehad. Eerst worden de DVD's niet herkend en dan, na veel proberen, lukt het zomaar wel. Sinds dit voorval enkele weken geleden doet alles het weer zonder problemen. Heb je een combo-of superdrive? Ik had dit met een superdrive.

Ik heb hier ook een superdrive... Ja, blijft een raar voorval. Snap ook niet waarom hij het eerst niet deed en nu wel. Zo te horen ben ik niet de enige geweest...

ik had hetzelfde probleem, maar dan met een combo. Had toen met dvd en al opnieuw opgestart en sindsdien doet ie gewoon zoals hij moet doen.

Ik heb nu net hetzelfde aan de hand.

De op de Mac(imac intel) gebrande dvd (zowel een - als een +) doen het niet op OSX!!
Telkens de opmerking: “ondersteunde schijf niet beschikbaar” met een verbodsteken er achter.

Maar de zelf gebrande DVD’s doen het wel op mn Windows lapto!
Maar niet op de Ibook G4 of de MacbookPro!

Is er iemand met een oplossing in de buurt?