[Opgelost] Klein Iphoto '11 vraagje

Hey, klein vraagje over Iphoto.

Ik ben even mijn albums etc aan het ordenen, en vroeg me af of je ook een locatie aan een album kan toevoegen, zonder dat de camera dit heeft gedaan. Krijg het niet voor elkaar, iemand wel?

Bvd

Edit: Kan het filmpje niet meer vinden tot mijn spijt.

Dat is wel een heeeel klein vraagje:P. Nee, geintje. Je kan toch alle foto's selecteren en dan met Info de plaats toevoegen met de ingebouwde functie?

Nee krijg het niet voor elkaar, kan nergens op klikken of iets op typen om een plaats in te geven. Hier even een screenshot ter verduidelijking:

[img]/uploads/community/5b75220fd849d2cc721ab4028c0c83930e263dac_0.png[/img]

Kan dus waar je de plaats moet invoeren niks doen als het ware.

Ja, maar nu heb je uberhaupt geen album aangemaakt. Dit is de locatie van een gebeurtenis. Als je dat wil, moet je de gebeurtenis selecteren en dan op info.

Oh er is ook nog een verschil tussen gebeurtenissen en albums? Sorry ben nog redelijk nieuw met Iphoto. Enige voor en nadelen voor het gebruik van gebeurtenissen in vergelijking met albums?

Maar ook met het selecteren van de gebeurtenis lukt het niet trouwens:

[img]/uploads/community/d7c6876570c10ae746510448b1c580144e797a5d_0.png[/img]

Ja er is zeker een verschil. Een album is ja....een album. Een gebeurtenis is eigenlijk een 'nieuwe' vorm van album. Daarin staan foto's van een specifieke gebeurtenis. De functies 'Gebeurtenissen', 'Gezichten' en 'Plaatsen' nemen het grootste gedeelte van de albumfunctie over al zijn er natuurlijk zaken die je wilt groeperen in een album, maar niet in die drie categorieën horen.

Het selecteren lukt prima. Op die screenshot zie je rechtsonder de plaats. Daar kan je het invullen voor de hele gebeurtenis (in jouw geval Australië). Je kan ook specifieke foto's andere plaatsen toekennen. Je selecteert dan de foto's die je wilt en klikt dan op Info. Je kan dan de plaats opzoeken rechtsonderin, zoals in allebei je screenshots ook al staat:).

Bedankt voor de uitleg!

Echter lukt het selecteren ook wel, alleen kan ik de plaats niet invullen rechtsonder, ik kan nergens een plaats intypen of opzoeken. Ik denk dat dit dan alleen maar mogelijk is met de camera informatie of iets dergelijks.

Oh heb het al gevonden op youtube, was een probleem in de voorkeuren. Dus het is opgelost, draadje kan dicht.

Haha okay prima! Draadje wordt alleen niet gesloten. Dat is alleen als de moderators het draadje onnodig vinden. Dit doen ze, omdat er misschien andere mensen met hetzelfde probleem later nog hier op kunnen reageren.

Inderdaad. We houden deze open voor mensen die in de toekomst dit probleem misschien ook hebben. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om het Youtube filmpje met de oplossing te posten en in de titel van het topic '[opgelost]' neer te zetten?