[Opgelost] lacie wil niet mounten

hoi, ik heb een groot probleem en ik vroeg me af wie me kan helpen: Ik heb een 500gb LACie externe HD die ik aan een imacg5 heb hangen via firewire. Ik heb (veel) mp3's erop staan. De imac is een keer gecrashed terwijl itunes mp3 files speelde vanaf de firewire disk. Sinsdien wil hij niet meer mounten. Ik zie in diskutility wel de disk maar hij wil dus niet mounten. De repair en checkdisk etc geeft aan, dat er met de disk zelf niks mis is. Ik zag een topic over lacie disks en tiger, maar ik heb dus nog 10.3.9. Wie kan me helpen? Er staat nogal veel info op die ik eigenlijk niet kan missen.

alvast bedankt!

gr

rogier

DiskWarrior. Waarschijnlijk is de directory van de externe hd door de crash verminkt. DW maakt weer een mooie nieuwe voor je.

Zie je hem als je in Terminal volgende code gebruikt:[code:1:38d1147db4]diskutil list[/code:1:38d1147db4]Als hij verschjnt kun je hem mounten met:[code:1:38d1147db4]diskutil mount /dev/disk#[/code:1:38d1147db4]waarbij je # vervangt door het nummer van die schijf.

hoi

dank voor de tips

ik zie hem wel in die list, alle gegevens staan er netjes bij:

Administrators-Computer:~ rogier$ diskutil list
/dev/disk0
#: type name size identifier
0: Apple_partition_scheme *149.1 GB disk0
1: Apple_partition_map 31.5 KB disk0s1
2: Apple_HFS Macintosh HD 148.9 GB disk0s3
/dev/disk1
0: Apple_partition_scheme *152.7 GB disk1
1: Apple_partition_map 31.5 KB disk1s1
2: Apple_HFS LaCieBackup 57.3 GB disk1s3
3: Apple_HFS LaCieExterneHD 95.1 GB disk1s5
/dev/disk2
0: Apple_partition_scheme *465.8 GB disk2
1: Apple_partition_map 31.5 KB disk2s1
2: Apple_HFS BigDisk 465.6 GB disk2s3

Maar na die instructie mount hij nog steeds niet. Het gaat om disk 2. De disk wil wel mounten, maar de daadwerkelijke disk (‘AppleHFS Big Disk’) wil niet mounten.
Helaas heb ik geen diskwarrior. Hebben jullie nog extra tips?

hmmm misschien in de terminal met [code:1:8dd6ed754e] mount [/code:1:8dd6ed754e] maar veel weet ik ook niet van dat commando voor de uitleg doe je [code:1:8dd6ed754e] man mount [/code:1:8dd6ed754e]

ik kom dat mounten vaker tegen, wat is dat eigenlijk?

Het is een schijf of volume actief maken, zichtbaar maken.

hoi

het is me nog steeds niet gelukt.
Is dat diskwarrior echt de moeite waard? Wil iemand het aan me lenen?

gr

rogier

Dat DiskWarrior is het echt waard, waar woon je?

nou

uiteindelijk is het me gelukt door het gebruik van een andere firewirekabel (?!)
Hiermee werd mijn disk ineens wel zichtbaar in de diskutiltiy en kan ik hem verify-en en repair-en
en daarna kon ik hem mounten
Die ‘‘kapotte’’ firewirekabel doet het overigens wel op andere HD’s van lacie?

nou ja?

misschien hebben jullie er ook wat aan

gr

rogier

Doet die 'kapotte kabel' het daarna wel weer?