[opgelost] Lijst in Word op alfabet zetten

Ik heb een lijst van allemaal photoshop termen in mijn Word staan. Deze wil ik graag op alfabetische volgorde hebben zodat ik niet de hele tijd hoef te zoeken. De lijst is 20 pagina's lang, dus handmatig gaat monnikenwerk worden en CMD+F gaat ook niet werken, want ik een geprinte versie gaan gebruiken. Is het überhaupt mogelijk? Zo ja, hoe? Zo niet, met welk programma kan het dan wel?

Geen idee hoe het kan in Word, maar kun je het niet importeren in Excell? Op alfabet zetten kun je daar met twee vingers in je neus (figuurlijk... :wink: ). Sorteren oplopend/aflopend.

Moet je die termen dan niet allemaal apart in een hokje zetten?

EDIT: Dat kan dus gewoon met knippen en plakken. Maar hoe kan ik dan nog op volgorde zetten?
EDIT2: Ja, staat gewoon met koeieletters voor mijn neus, maar ik zie het weer niet :?

Ja maar kan je dat niet automatiseren? Of is dat niet automatisch per definitie? Omdat er allemaal returns zijn? Desnoods converteer je het eerst in Teksteditor naar platte tekst, een kolom, dan plakt deze wel juist in Excel. Dus per hokje.

Zo te lezen is het al gelukt :wink:

Volgens mij kon dit al in Word 6 van 15 jaar geleden, dus dat zou nu toch ook nog moeten kunnen …

/me speelt een beetje met Word 2008

De oplossing is dus:[list=1:30a8c3fd07][:30a8c3fd07]Selecteer de tekst die je wilt sorteren;
[
:30a8c3fd07]Klik op menu Tabel;
[:30a8c3fd07]Klik op Sorteren…;
[
:30a8c3fd07]Kies gewenste sorteeropties in het venster dat opent;
[*:30a8c3fd07]Klik op OK.[/list:o:30a8c3fd07]

Ik heb de gewone dingen gebruikt, maar het eerste stukje is dit

Batch
Create Droplet
Conditional mode change
Contact sheet II
Fit image
Picture package
Web photo gallery
File info

Niet heel erg op volgorde…

Geeft Jakko Westerbeke niet precies de oplossing? Ik selecteer nml jouw voorbeeld tekst, plak het in Word 2008 en volg de instructies van Jakko met succes.

[quote:be1d077ccc="Jakko Westerbeke"]Volgens mij kon dit al in Word 6 van 15 jaar geleden, dus dat zou nu toch ook nog moeten kunnen …

/me speelt een beetje met Word 2008

De oplossing is dus:[list=1:be1d077ccc][:be1d077ccc]Selecteer de tekst die je wilt sorteren;
[
:be1d077ccc]Klik op menu Tabel;
[:be1d077ccc]Klik op Sorteren…;
[
:be1d077ccc]Kies gewenste sorteeropties in het venster dat opent;
[*:be1d077ccc]Klik op OK.[/list:o:be1d077ccc][/quote:be1d077ccc]
Precies. Niks Excel, niks Teksteditor… gewoon zo. 8)

Ja, het is me nu gelukt :). Ik moest die tabel die er om heen zat even wegwerken. Dus de hele tekst even ergens geplakt waar niet met tabellen gewerkt wordt. En toen ik hem daarna weer in Word plakte en sorteerde, deed hij het.

Ik zal even [opgelost] in de titel plaatsen :smiley:

[quote:bf6c2be3aa="iPrincess"]Ik moest die tabel die er om heen zat even wegwerken.[/quote:bf6c2be3aa]

Maar ook dat moet gewoon werken als je de hele tabel selekteert.

[img:bf6c2be3aa]http://img199.imageshack.us/img199/4353/sortj.jpg[/img:bf6c2be3aa]

Als je maar 1 kolom gegevens hebt, wat ik vermoed,dan hoef je daar zelfs de hele tabel niet voor te selecteren. Ga boven de kolom staan waarin gesorteerd moet worden. Je ziet dan een klein zwart pijltje verschijnen. Als je dan klikt wordt die kolom geselecteerd. En dan in het menu tabel/sorteren/ gewenste keuze maken en je lijst is gesorteerd.

Als je echter gegevens in meerdere kolommen hebt staan en je wil dan kiezen in welke kolom je op welke manier sorteert , dan moet je de hele tabel selecteren.

m vr gr

mowat

Weer wat geleerd, thanks.