L.S.
Na een clean install kan je altijd een foto maken voor je account.
Waar word deze foto opgeslagen?
Bedankt…
Groet.
L.S.
Na een clean install kan je altijd een foto maken voor je account.
Waar word deze foto opgeslagen?
Bedankt…
Groet.
Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar. Ik heb overal al lopen zoeken :?
[quote:348affd3a5="ChrisMax"]Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar. Ik heb overal al lopen zoeken :?[/quote:348affd3a5]
Mooi ben ik niet de enige die op zoek is na die foto…
http://superuser.com/questions/56413/where-does-the-mac-store-account-pictures
Thanx for reply.
Ik heb alleen geen eens de map <Images>
Wat dacht je van Afbeeldingen? :innocent: :mrgreen:
Haha! XD +1 voor Bor!
[quote:98fd57b955="@Robin"]Haha! XD +1 voor Bor![/quote:98fd57b955]
Eerder -10 mag je mij vertellen waar het staat…
Inderdaad, zo simpel is het niet. De mappen die in het artikel genoemd worden, kan ik hier (Snow Leopard) ook niet vinden.
Een kanshebber die ik wel tegenkwam is /Bibliotheek/User Pictures, daar staan wel de standaard, maar ik heb ook geen user-picture…
Ik zou ook eerder verwachten dat de in de bibliotheek staan, aangezien het in een map moet staan, die toegankelijk moet zijn voor de gebruikersgroep Staff, aangezien de afbeeldingen ook op het inlogscherm moeten komen als er nog niet ingelogd is.
Andere kanshebber is natuurlijk de systeemmap (/Systeem/Bibliotheek/)
Toch is het wel zo simpel, meen ik; bij mij staan ze netjes op de genoemde plek: ~ / Bibliotheek / Images / iChat Recent Pictures (Denk eraan: ~ staat voor Thuismap, dus kijk in de Bibliotheek in je thuismap.) Daar staan inderdaad alle costum-made accounts iconen, ook degenen die niet met de iSight zijn gemaakt. (OS 10.6.2)
Vraag ik me eigenlijk wel weer af waarom je het zou willen weten…
[quote:e936733af7="Oppie"]Vraag ik me eigenlijk wel weer af waarom je het zou willen weten...[/quote:e936733af7]
omdat bijleren altijd goed is?
[quote:524eb3827e="Zerk"]Inderdaad, zo simpel is het niet. De mappen die in het artikel genoemd worden, kan ik hier (Snow Leopard) ook niet vinden.
Een kanshebber die ik wel tegenkwam is /Bibliotheek/User Pictures, daar staan wel de standaard, maar ik heb ook geen user-picture…
Ik zou ook eerder verwachten dat de in de bibliotheek staan, aangezien het in een map moet staan, die toegankelijk moet zijn voor de gebruikersgroep Staff, aangezien de afbeeldingen ook op het inlogscherm moeten komen als er nog niet ingelogd is.
Andere kanshebber is natuurlijk de systeemmap (/Systeem/Bibliotheek/)[/quote:524eb3827e]
[quote:524eb3827e=“Oppie”]Toch is het wel zo simpel, meen ik; bij mij staan ze netjes op de genoemde plek:
~ / Bibliotheek / Images / iChat Recent Pictures (Denk eraan: ~ staat voor Thuismap, dus kijk in de Bibliotheek in je thuismap.)
Daar staan inderdaad alle costum-made accounts iconen, ook degenen die niet met de iSight zijn gemaakt.
(OS 10.6.2)
Vraag ik me eigenlijk wel weer af waarom je het zou willen weten…[/quote:524eb3827e]
[quote:524eb3827e=“bob van der vleuten”][quote:524eb3827e=“Oppie”]Vraag ik me eigenlijk wel weer af waarom je het zou willen weten…[/quote:524eb3827e]
omdat bijleren altijd goed is? [/quote:524eb3827e]
Juist,
En laat ik juist toen tijdens de installatie een mooie charmante dame achter me had staan…
Nee gekheid, ik vroeg me af waar het staat.
Bedankt voor de reply’s!
Vanavond maar weer eens verder kijken.
Was me gisteren nog niet gelukt om de map <Images> te vinden en/of <iChat Recent Pictures>.
Ik ga dit vanavond ook nog even uitzoeken want ik zal en moet het vinden! :x Thanx voor dit topic Sjaakiej
[quote:fb3e692bec="ChrisMax"]Ik ga dit vanavond ook nog even uitzoeken want ik zal en moet het vinden! :x Thanx voor dit topic Sjaakiej[/quote:fb3e692bec]
Ook al zo’n charmante foto gemaakt tijdens install?
L.S.
Ik heb ze gevonden: </Users/ID/Library/Images/iChat Recent Pictures>
Ik had tijdens Clean Install toch geen foto gemaakt.
Nu blijkt, dat je eerst een keer moet aanmelden in iChat.
Zodra je dat gedaan hebt, en een foto gemaakt heb. dan word de directory <Images/iChat Recent Pictures> pas aangemaakt.
Iedereen bedankt voor hun input.
Hier kan een slotje op.