[opgelost] login scherm zonder gebruiker uit te loggen

Okay... als ik op de computer zit en mijn account niet wil uitloggen (om zo alles even lekker te laten staan) als er even iemand anders opmoet dan wil ik graag kunnen weglopen zonder dat anderen mijn deel van het systeem binnenkomen.

Nu kan ik dit gewoon doen door op het andere gebruiker-account in te loggen, maar dat is alleen omdat ik het wachtwoord weet. Als ik het wachtwoord van de andere gebruiker niet zou weten dan zie je alleen een eventueel venster voor het wachtwoord van het andere account. als je hierbij op cancel drukt dan zit je alsnog op mijn deel van het systeem en dat wil ik niet.

hoe keer ik terug naar het algemene log-in scherm ZONDER mijn eigen account uit te loggen vanuit mijn eigen account?

volgen jullie hem nog?

Heb je 10.3? dan kan je toch gewoon op je account naam (rechts boven) klikken en dan op 'inlogvenster. dan komt niemand in jou account en ben je nog wel ingelogd.

Fast user switching aanzetten en dan komt je naar rechtsboven in beeld te staan, daar kun je switchen naar het login scherm zonder dat je uitlogt.

Heb ik je vraag voldoende beandwoord?

Dat werd enige tijd geleden bij MacWorld besproken in hun [url=http://www.macworld.com/2004/03/features/panthersecretsdeclassified/]40+ Mac OS X 10.3 Tips and Tricks[/url].

Het staat onder [b:1915f33cb5]An Alternative Screen-Lock Method[/b:1915f33cb5].

goed, ik ben dus gewoon stom en onwetend :p ik heb kennelijk noooit goed gekeken daar...

schaamt zich rot