! opgelost maar hoe!? safari quits bij openen eerste pagina

safari quits onverwachts bij de eertse pagina die ik bezoek ook als de pagina lokaal op mijn harde schijf staat ook stoppen programma's waarbij ik html preview gebruik zoals -bbedit- en -taco html edit- safari opnieuw geistalleerd en de prefs weggsmeten niks helpt. ????????????

[quote:3d6ed991b4="diederik"]safari quits onverwachts bij de eertse pagina die ik bezoek ook als de pagina lokaal op mijn harde schijf staat ook stoppen programma's waarbij ik html preview gebruik zoals -bbedit- en -taco html edit- safari opnieuw geistalleerd en de prefs weggsmeten niks helpt. ????????????[/quote:3d6ed991b4]

maak eens een nieuwe gebruiker aan en probeer het dan…

zeer waarschijnlijk heb je een (of meerdere) fontconflicten. Heb je recentelijk fonts gedeleated, of lopen klooien met suitcase?

maarten

nieuwe gebruiker aangemaakt dat safari werkt!!! een font geistalleerd. Dat ga ik eens ongedaan maken

nee font disabled safari werkt nogsteeds niet

[quote:5feae2b895="diederik"]nee font disabled safari werkt nogsteeds niet[/quote:5feae2b895]

delete de safari preferences in de user map…

had ik al gedaan weer gedaan helpt niet

[quote:0063c44d32="diederik"]had ik al gedaan weer gedaan helpt niet[/quote:0063c44d32]

er zijn dus 2 plekken waar je moet deleten… 1: in de library in de map safari de inhoud van de map icaons, en die andere bestande… 2: in de library, preferences, en dan com.apple.Safari.plist deleten

dan kijken of safari werkt… anders Onyx (via www.versiontracker.com) even downloaden, en via daar alle safari dingen deleten…

onyx cleaning gedaan noppes :(

[quote:67d186580d="diederik"]onyx cleaning gedaan noppes :([/quote:67d186580d]

Hmmm… Ik weet het niet dan… :S :frowning:

thanx anyway volgende keer beter :lol:

opgelost :D ja interFACE toch een font probleem ik heb het font -times new roaman- disabled omdat ik ergen las dat je het font -times RO- moest deleten alleen dit font had ik al sinds mensen heugenis(1263 jaar voor christus) op mijn computer zitten. vage boel heeft iemand een verklaring?

@ diederik

hehehe, zie je wel :stuck_out_tongue: