Voor school was het helaas noodzakelijk om boot camp te draaien en windows te installeren… Echter zit ik het gros van de tijd achter osx waarmee ik nooit problemen heb ondervonden. Maar helaas, nadat ik windows erbij heb gezet lijkt het wel alsof mn macbook overal problemen mee heeft. En blijft zelfs vaak hangen bij het opslaan van een bestand. Heeft iemand enig idee hoe ik dit verhelp?
Misschien heeft het er niks mee te maken… maar nadat ik windows heb geïnstalleerd heb ik geen time machine meer gedraaid (is hij nu aan het doen nu ik weer thuis ben). (de problemen waren al voordat ik zojuist time machine aangezet heb.
Bedankt!
[b:c442a90eb9][OPLOSSING][/b:c442a90eb9] in de spotlight voorkeuren in het privacy tabblad de bootcamp partitie toevoegen!
hierdoor wordt hij niet gescand en loopt je mac ook niet ongewenst vast!
TimeMachine heeft niets met Windows te maken. Het is dus meer de vraag welke windows, wanneer het werkelijk misging, etcetera. Tevens is dit geen Windowsforum, dus de kennis zou wel eens beperkt kunnen zijn.
[quote:56f6e8a149="passenger"]TimeMachine heeft niets met Windows te maken. Het is dus meer de vraag welke windows, wanneer het werkelijk misging, etcetera. Tevens is dit geen Windowsforum, dus de kennis zou wel eens beperkt kunnen zijn.[/quote:56f6e8a149]
Het is ook niet de windows die vast loopt (windows doet niet anders ) maar het is precies zoals cardwizard zegt… mn osx loopt vast… en idd zelf bij safari geeft hij strandballen…
Ik heb zelf van de week Windows7 op mijn MBP gezet, werkt als een zonnetje.
Tijd dus voor het bekende rijtje, bevoegdheden herstellen met Schijfhulpprogramma, heeft de harde schijf nog voldoende vrije ruimte, eventueel Combo-update 10.6.2 apart downloaden en installeren, of heeft iemand een uiterst rake en zinnige opmerking die mijn verhaal geheel overbodig maakt?
[quote:8bbe855d31="passenger"]Ik heb zelf van de week Windows7 op mijn MBP gezet, werkt als een zonnetje.
Tijd dus voor het bekende rijtje, bevoegdheden herstellen met Schijfhulpprogramma, heeft de harde schijf nog voldoende vrije ruimte, eventueel Combo-update 10.6.2 apart downloaden en installeren, of heeft iemand een uiterst rake en zinnige opmerking die mijn verhaal geheel overbodig maakt?[/quote:8bbe855d31]
Bedankt voor de tips maar het heeft niks uitgehaald, ik heb de bevoegdheden hersteld, schijf controle gedraaid, de update nogmaals geinstalleerd. En nog heeft dit bericht mij nu al 3 x het herstarten van zowel safari als finder gekost ;(
Dan wordt het tijd de crashlogs tevoorschijn te halen en hier te posten. Tevens moet ik heel hard 'HELP!' roepen, want van crashlogs snap ik weinig. Andere gebruikers kunnen daar meer zinnigs over zeggen. Bottomline is dat er ergens proces(sen) verstoord of vervuild zijn, dat moet er uit gevist worden.
Had je overigens de voorkeuren van Safari en Finder ook al eens weggegooid?
[quote:a96f8bbde4="passenger"]Dan wordt het tijd de crashlogs tevoorschijn te halen en hier te posten. Tevens moet ik heel hard 'HELP!' roepen, want van crashlogs snap ik weinig. Andere gebruikers kunnen daar meer zinnigs over zeggen. Bottomline is dat er ergens proces(sen) verstoord of vervuild zijn, dat moet er uit gevist worden.
Had je overigens de voorkeuren van Safari en Finder ook al eens weggegooid?[/quote:a96f8bbde4]
Ik zet er wel even 1 online… want het is nogal veel tekst zo’n error…
Nog even een update:
Heb snow leopard overnieuw geinstalleerd (GEEN clean install), vervolgens heb ik de updates gedraaid maar nogsteeds wil het niet... hij blijft vastlopen op zown beetje alles.
In het console krijg ik devolgende melding:
13-02-10 20:40:52 com.apple.Dock.agent[178] Sat Feb 13 20:40:52 mbvj.local Dock[178] <Error>: kCGErrorIllegalArgument: CGSSetWindowListSystemAlpha: Failed
Bedankt! ik had vorige week uit noodzaak toch maar weer windows geinstalleerd, en bij het deactiveren van de schijf was het probleem opgelost. Maar dat is natuurlijk verre van ideaal.
Daarintegen is de oplossing van Emiel L een echt goede oplossing!
Bedankt! ik zeg [OPGELOST]