OPGELOST: Mac osx lion tijd probleem

Ik werk al een tijd zeer tevreden met lion:smile:
Helaas is er nog een bug met de tijd, elke dag staat de tijd 2 uur te ver, en moet dus elke dag de klok weer 2 uur terugzetten.
Ik heb de laaste updates geinstalleerd 10.7.1 maar helaas mocht dit niet baten.
Hoe los ik dit nu op??

probeer je PRAM eens te resetten..

Controleer eens of je wel in de juiste tijdzone zit als je automatische de tijd laat instellen.

Ik laat de tijd niet automatische instellen.
En hoe doe ik een PRAM reset en neemt dit risico's mee?

Command Optie P + R ingedrukt houden tijdens opstarten het liefst ingedrukt houden tot je machine 3 keer is opgestart.

Dit schoont een aantal machine instellingen op oa de tijd. Deze kan je na reset weer instellen.

Kan verder geen kwaad.

[url=http://www.appletips.nl/het-pram-en-nvram-van-je-mac-resetten/]Klik reset PRAM[/url]
Zoals Pasav het al zei, kan inderdaad geen kwaad.

Ik heb windows en Apple op mijn mac staan, deze synchroniseren allebei met time.euro.apple.com.
Op OS X heb ik de juiste tijd, maar op Windows staat deze 2uur voor...
Ik heb dus een soortgelijk probleem, al erger ik me er niet aan aangezien ik alleen spellen speel op windows:)

[quote=MacKevin11 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mac-osx-lion-tijd-probleem#post-2282123 time=1314276288]Ik heb windows en Apple op mijn mac staan, deze synchroniseren allebei met time.euro.apple.com.

Op OS X heb ik de juiste tijd, maar op Windows staat deze 2uur voor...

Ik heb dus een soortgelijk probleem, al erger ik me er niet aan aangezien ik alleen spellen speel op windows:)[/quote]

dat kan niet! Windows loopt altijd achter!!:sarcastic:

Kan je het zelfde niet proberen?

@BlackMAC
Ohh, achter bedoel ik dan... Sorry:p
Ik kan het proberen, maar ik zie het nut er niet van in...
Ik game alleen op Windows. De games die ik doe zijn fullscreen.
Stel dat ik de tijd nodig heb dan kijk ik wel op mijn mobiel of iets dergelijks, dat zou ik ook doen als de tijd wel goed stond, aangezien ik het switchen tussen programma's bij Windows nogal heel erg irritant vind (alt+tab of vlaggetje).

Bovendien staat de tijd wel goed in OS X dus neem ik aan dat het niet aan het PRAM ligt...

zou mooi zijn als we wisten of het gelukt is...:slant:
Of moet je nu 2 uur wachten..

Whaha 2uur wachten xd

De PRAM reset heeft niks geholpen, heb net de tijd weer goed moeten zetten.

Opgelost, de oplossing was: tijdzone automatische laat instellen.

Logisch, xd