OPGELOST MacFonts ontvangen PC Mail. Installeren op OSX.....

Beste Mensen,

Ik heb een probleem en dat is dat ik MACfonts (The Sans) heb onvangen op een PC via e-mail. Deze wil ik nu installeren op OSX maar de extensie van de font files is niet aanwezig. Heb al geprobeerd om deze extensie wel mee te geven zoals. TTF, OTF, ATM maar dit helpt niet. Ik heb deze fonts echt heeel dringend nodig…

Wie heeft er goede raad?

Is het font niet gewoon ergens te downloaden?

Nee helaas nergens gratis te downloaden.... Nu heb ik wel de files maar weet niet zo goed hoe ik die dus in osx kan krijgen. Door het mailen is de extensie van de fonts verloren denk ik.... ik ben net nieuw met mac en werk al 15 jaar op PC.....

Die extensie zou er niet zoveel toe moeten doen. Ik denk eerder dat er iets met de resourcefork is gebeurt. Waren ze ingepakt? Als de extensie ATM is, gaat het in ieder geval niet werken. OSX ondersteunt wel otf en tt, ook van windows.

Vraag gewoon of ie nog een keer gemaild kan worden... Dan wel mail ophalen met de mac lijkt me. Succes dr mee.

nee ze waren niet ingepakt... 11 losse bestanden.Als voorbeeld dus zo is de naam van 1 bestand:

TheSanBolPla2

[quote:90c1e09d68="TRET"]Vraag gewoon of ie nog een keer gemaild kan worden... Dan wel mail ophalen met de mac lijkt me. Succes dr mee.[/quote:90c1e09d68]

Ik moet het nu werkend hebben, het moet morgen ochtend klaar… :frowning:

Laat ze eens opnieuw mailen, maar dan ingepakt.

Hebben de fonts eigenlijk wel een fonticoontje? Postscriptfonts hebben op mijn mac ook geen extensie, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Als je ze gewoon eens in je Fontsmap zet, dan zouden ze normaal gesproken geactiveerd moeten worden. Succes in ieder geval.