[OPGELOST] Na video capture (FCP) geluid niet synchroon.

Hallo,

Ik heb een bandje van Hi8 met analoog videomateriaal.
Wanneer ik deze capture (met een digital Hi8 camera), krijg ik op het eind een melding dat het geluid niet synchroon loopt.
Als het gedigitaliseerde materiaal wordt afgespeeld is inderdaad het geluid een stuk sneller.
Hoe kan ik dit oplossen. Gelijk trekken is geen optie omdat de kwaliteit te slecht is om precies naar de gezichtbewegingen te kijken. Daarnaast staan de personen te ver weg om het perfect gelijk te trekken.

Niemand?

[quote:67b93c90a8="Yaris"]Gebruik een Canopus 300: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2303886[/quote:67b93c90a8]

Die vat ik niet??
Ik heb toch een camera, waarmee ik capture?
Waarom moet ik dan een nieuwe kopen/gebruiken?

heb je het geluid in je digitale camera wel op 16 bits staan ? bij 12 bits audio naar de mac had ik ook dat asynchrone probleem

Hoe bedoel je? Kan ik dat in de camera instellen of in FCP?

ik verwacht dat je in de digital hi 8 kan instellen of je audio captured met 12 of 16 bits. Dat is namelijk ook zo in mijn sony digital dv camera

om het geluid synchroon te laten lopen bij import moet je de 16 bits stand gebruikt hebben tijdens de opname,

en ik verwacht dat dit ook geldt als je de digital hi8 alleen gebruikt om het analoge signaal van de andere camera door te
lussen/

[quote:2ae07f32ad="Yaris"]Canopus maakt geen camera's maar videoconverters: http://www.canopus.com/products/videoconversion.php[/quote:2ae07f32ad] Maar ik begrijp je oplossing niet. Waarom kan ik niet gewoon met een HI8 camera analoge HI8 bandjes capturen?

je kan inderdaad met een digitale hi 8 camera een analoog opgenomen bandje capturen, (je hoeft ze niet aan elkaar te lussen die cameras)

maar zet dan wel in je hi 8 camera menu ergens bij analoog-digitaal conversie je audio op 16 bits

[quote:bf82c21142="kuipje"]je kan inderdaad met een digitale hi 8 camera een analoog opgenomen bandje capturen, (je hoeft ze niet aan elkaar te lussen die cameras)

maar zet dan wel in je hi 8 camera menu ergens bij analoog-digitaal conversie je audio op 16 bits[/quote:bf82c21142]
Ja dat ga ik proberen, dank je voor je tip.
Ik hoop dat het lukt.

[quote:924d5064e2="kuipje"]maar zet dan wel in je hi 8 camera menu ergens bij analoog-digitaal conversie je audio op 16 bits[/quote:924d5064e2]

Thnxs, kuipje!!! Dit is de oplossing!!

mooi man ! asynch geluid is erg jammer van je film