Ik heb de uitgebreide handleiding van numbers al eens doorgenomen maar vind iets niet.
Om het verschil tussen twee getallen te weten voeg je het - teken in natuurlijk.
Maar als ik in de functiekiezer kijk dan zie ik som, product, rest enzovoort staan, maar waar zie ik in de functies het verschil staan om deze functie te kunnen invoegen ???
Nee Wyodor, daar heb je gelijk in. Maar dan moet som ook niet in die functies vermeld zijn toch? Gewoon =A1+B1 tiepen …kan ook zonder die functiekiezer. Was gewoon om te weten waarom men verschil blijkbaar vergeten is…
De functie SOM is er zodat je ook makkelijk meerdere getallen op kunt tellen, bijvoorbeeld:
=SOM(A1:A6)
Met een functie VERSCHIL zou zoiets niet kunnen, want volgens Wikipedia wordt onder „verschil” verstaan:
Dus: wat is het verschil van 5 − 2 − 1? Hooguit zou je een functie kunnen hebben die alle opgegeven getallen van elkaar aftrekt — maar bij welke begin je dan? Waarschijnlijk de eerste, maar zelfs dat kan onverwachte situaties opleveren. Dan kun je dus beter met de hand iets doen als: