Dag maccers.
Ongeveer een maand heb ik een vreemd probleem op mijn Mac mini die ik als mediacenter gebruik.
Een oudje, dat wel,
10.4.11
1.42 GHZ PowerPC G4.
Het maakt niet uit op welke site ik zit, elk filmpje wat ik afspeel gaat traag (schokkerig) en de full screen optie werkt niet meer, het beeld wordt zwart. Ook gaat de fan als een razende tekeer als ik een fimpje afspeel.
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Youtube gaat nog wel redelijk, maar zelfs daar werkt de fullscreen functie ook niet meer.
Is dit een Flash issue? De nieuwste versie staat erop.
Ik heb vorig jaar nog noodgedwongen met mijn oude Mac Mini (zelfde processor en OS) 2 weken moeten werken.
Het viel mij toen ook op dat Youtube en Dumpert o.a. niet meer lekker werkten.
Ik denk dat het gewoon is, omdat die websites en flash video wel wordt door ontwikkeld en die Mac wordt daar te oud voor.
Daar zit ik ook aan te denken, maar vorig jaar werkte het nog prima overigens. Ik kan me wel herinneren dat ik een flash update gedaan heb en het daarna begonnen is. Kan je downgraden naar een oudere Flash?
De ondersteuning voor PowerPC-gebaseerde computers wordt bij een release na Flash Player 10.1 stopgezet.
http://www.adobe.com/nl/products/flashplayer/systemreqs/
Inderdaad. Wat hierboven staat klopt.
Ik heb Flash ''10.nog wat'' eraf gehaald, d.m.v. de uninstaller wat standaard meegeleverd wordt met Flash. Toen 10.0 erop gezet, dat werkte niet. Daarna Flash 9 en het werkt weer zoals het hoort.
Benieuwd hoe lang de Mac mini het nog vol kan houden met Flash 9 i.c.m online video.
Bedankt voor de antwoorden en de links naar de archived versions.