(opgelost) positionering in html

Ik heb een website gemaakt in Flash. De movie zal in een html-pagina geplaatst worden. Deze html pagina zal op de achtergrond een repeterend patroon weergeven. Verder is er alleen de flash-movie.

Nu wil ik deze movie in het midden van de pagina geplaatst hebben. Als de gebruiker het venster schaalt dan zal ook de plaats van de movie veranderen. Ik wil dat de movie altijd in het midden staat, ongeacht de groote van het venster van de gebruiker.

Nu is het niet moeilijk om iets te centreren op de x-as. Maar hoe doe ik dit op een y-as???
I.v.m. het doorlopend patroon op de achtergrond wil ik geen gebruik maken van frames. Ook het positioneren van de movie met harde returns wil ik vermijden. Dit zal alleen op mijn schermresolutie werken.

iemand een idee?

Werkt "center" niet op valign ?

<table width="100%" height="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td align="center" valign="middle"> hier je filmpje </td> </tr> </table>

Zet ook nog in de bodytag scroll=“no”, en je bent klaar
Ik zelf vind een height van 90% iets mooier, dan komt de movie iets meer naar boven te staan.

Via tabellen gaat dat :

[code:1:546797f3cd]<html>
<head>
<title>Macbjorn’s Site</title>
</head>
<body topmargin=“0” leftmargin=“0” rightmargin=“0” bottommargin=“0”>
<table width=“100%” height=“100%” border=“0” cellpadding=“0” cellspacing=“0”>
<tr>
<td align=“center” valign=“middle”><embed src=""></embed></td>
</tr>
</table>
</body>[/code:1:546797f3cd]

[quote:2ab29b21ac="Vasilis"]Zet ook nog in de bodytag scroll="no", en je bent klaar Ik zelf vind een height van 90% iets mooier, dan komt de movie iets meer naar boven te staan.[/quote:2ab29b21ac]

Goede tip!

Hmmm, ik heb zelf al eens geexperimenteerd met een valign tag, alleen het lukte mij niet. Ik ga met de info aan de slag en bedank iedereen voor de hulp!

Thanks

mischien helpt dit script als je het aanpast voor center <p><object style="float: left" width="240" height="180"> <param name="loop" value="true"> <param name="playeveryframe" value="true"> <param name="cache" value="true"> <param name="controller" value="false"> <param name="autoplay" value="true"> <param name="src" value="JocelynWeb.mov"> <embed style="float: left" src="JocelynWeb.mov" width="240" height="180" autoplay="true" controller="false" cache="true" type="video/quicktime" playeveryframe="true" loop="true"> </object></p>

of dit<div align=“center”>
<object codebase=“http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0” width=“400” height=“400” align=“middle” name=“MoonshadowNM”>
<param name=“loop” value=“false”>
<param name=“movie” value=“logo.swf”>
<param name=“quality” value=“best”>
<param name=“play” value=“true”>
<embed src=“logo.swf” type=“application/x-shockwave-flash” width=“95%” height=“95%” pluginspage=“http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash” quality=“best” play=“true” align=“middle” name=“MoonshadowNM” loop=“false”>
</object></div>
bijdde uit dhtml en css voor het www http://www.peachpit.com/vqs/dhtml

succes, daan.

Het is mij gelukt met de code van Vasilis. Bedankt voor de reacties.