-opgelost - Powerpoint mac naar PC

Lieve mensen, ik heb een probleem. Collega's van mij hebben op een mac een PP presentatie gemaakt. Echter, de PP moet worden afgespeeld op een windows computer, en in de test die ik nu draai zijn een aantal afbeeldingen niet zichbaar. Weten jullie hoe ik dat moet oplossen? Ik heb de originele afbeeldingen niet, dus ik kan ze er niet opnieuw inzetten.

dit staat op de plaats van het plaatje:
Quicktime and a TIFF(Uncompressed) decompressor are needed to see this picture.

Ik heb Quicktime en een programma wat .tiff bestanden kan lezen, dus daar zou het niet aan moeten liggen, toch?

Bedankt voor alle moeite en hulp!

groeten

Dan heb je, neem ik aan, de plaatjes direct in PPT gesleept? Want dan kreeg ik nl. ook die melding op een Windows-bak. De oplossing is om de plaatjes in de voegen d.m.v. het menu Voeg in > Afbeelding > Uit bestand

Ik heb de PP zelf niet gemaakt, maar het klinkt wel plausibel dat dat gebeurt is. Maar is er ook een oplossing voor. Ik zie nu ook dat er een aantal filmpjes zijn gemaakt in quicktime .mov, maar die werken ook niet. Ik kan ze ook niet in de windows versie invoegen.... :S

Misschien helpt het om Quicktime onder Windows te installeren?

Waarschijnlijk het problem: Je kan een TIFF bewaren als MAC of als PC versie. Kijk maar eens in photoshop.

Bedankt voor alle reacties. Allereerst zal ik wat meer info geven, ik zit hier namelijk op een standaard werkcomputer. Dit betekent geen mooie programma's, maar windows, MS office, de gebruikelijke windows meuk zoals paint e.d. en ik heb er net quicktime pro opgezet. Alleen, zelfs met quicktime, werken de filmpjes niet in de PP. VErder heb ik dus geen beschikking over photoshop e.d., wel heb ik een tiff lezer erop staan.

Enig idee?

thanks iig!

groeten

Plaatjes op de mac copieren vanuit PowerPoint. Plaatsen in één of ander beeldprogramma.

Bewaren als JPG en importeren in PowerPoint, niet copieren en plaatsen.

allright, dat gaat goed! bedankt voor alle moeite mensen! groeten

En als het allemaal niet gaat, kan je het PP document op de Mac omzetten in een PDF-document. Het grote voordeel is dat alle plaatjes. lettertypen en dingetjes die er op de Mac goed uitzien, straks op de Windowsmachine ook goed overkomen. Dat PDF-document is goed te presenteren als ware het een PP-file. Het enige is dat de PP-overgangen niet meer werken (dat is dan weer een voordeel). :wink:

Desnoods Exporteren als PDF en mocht je perse overgangen willen, de PDF op zijn beurt weer Exporteren als JPEGs. Deze vervolgens onder Windows snel in een PPP gooien en spelen maar!