[Opgelost] printen via windows pc

Hey allemaal, ik heb sinds kort een iMac iSight (nee niet de intel). Ik zou hier graag mee kunnen printen. Nu hebben we thuis twee printers die met seriele poort aangesloten zijn aan twee verschillende pc's. Deze printers zijn beide gedeeld. Nu met mijn pc laptop kon die gewoon zoeken op het netwerk naar gedeelde printers en heb deze dan toegevoegd. Nu kon ik vanaf mijn pc laptop zo draadloos printen. Dit zou ik ook graag willen kunnen met mijn iMac, ik heb al zitten zoeken bij printerinstellingen enzo maar ik wind het echt niet.

Wat ik momenteel doe als ik iets wil printen is het via het netwerk doorzenden naar mijn laptop en vanaf daar printen maar dat lijkt mij iets te omslachtig.

Ik kan trouwens bij netwerk wel de pc zien waar de printer aan hangt.

-Sam heijens

Er is al over dit onderwerp gepraat maar de zoekfunctie werkt nog niet optimaal. Ik zal het je even uitleggen.

Als je de printer op de Windows PC gedeeld hebt dan zou je in het programma ‘Printerconfiguratie’ (programma’s - hulpprogramma’s) een nieuwe printer moeten toevoegen. In het venster dat je voor je krijgt kun je kiezen voor ‘Windows Afdrukken’ Daar zou je ook moeten je Workgroup moeten kunnen kiezen en vandaaruit zou je printer zichtbaar moeten zijn.
Kwestie van aanklikken en je zou moeten printen.

OSX bevat trouwens een zeer groot aantal drivers van verschillende merken printers. Die zou je niet moeten hoeven toevoegen.

ga naar printerconfiguratie klik op toevoegen printer met de option toets ingedrukt Kies geavanceerd uit de lijst kies windows printer via SAMBA vul bij URL het ip adres in en kies de juiste printer.

Zo is het mij ooit gelukt dacht ik. Belangrijkste is in ieder geval om de optiontoets te gebruiken als je printers toe wilt voegen anders krijg je niet alle opties te zien.

Een ander goed alternatief is, om een HP JET direct aan te schaffen (tweedehands zijn ze soms nog te krijgen op de Klokhuisdagen). Dan kun je die gebruiken als printerserver en is e.e.a. veel makkelijker in te stellen. Succes!

Het is mij gelukt door het installeren van een paar extra drivers.

je moet ff’s aangeven wat voor printers het zijn.

stoef

bedankt voor het snelle antwoord, Het is me EINDELIJK gelukt.

ik wist niet dat het zò apple (lees: eenvoudig) was.

gelukkig dat ik gimp heb geinstalleerd want standaard stonden de driver van mijn printer niet geinstalleerd

Jullie zijn allemaal bedankt :mrgreen:

Ik had hetzelfde probleem hier thuis met mijn Canon i550. Ik kon mijn printer namelijk niet in de lijst selecteren. De officiële drivers werkten wel wanneer ik hem via USB direct aan m'n PowerBook aansluitte, maar hij kwam niet in het lijstje van printers te staan. Nu heb ik op Internet een third party driver gevonden (PrintFab) waarmee ik wel via netwerk kan printen, maar nu blijkt dat die software betalend is na een trialperiode van 30 dagen. En ik zie het niet zitten om 50 euro te betalen voor dat stukje software. Heeft iemand toevallig ervaring met deze printer of het probleem?