[opgelost] Probleem: HD erasen duurt nu wel heel erg lang!

Lieve mensen,

Ik ben een interne harde schijf (van 80 GB) aan het erasen met Disk Utility. Ik heb er voor gekozen om met 8x random data te laten overschrijven. Ik weet dat dat heel lang kan duren. Maar,…
Ik zie vreemd genoeg in Activity Monitor dat er alleen maar lees activiteit is en helemaal geen schrijfactiviteit (of in ieder geval misschien heeeeeel af en toe als ik er niet bij ben)!!!
Het Erasen staat nu al ruim 12 uur aan en de progress bar staat op 1/8. In de laatste 3 uur heb ik wel 1,5 milimeter erbij gekregen op dit balkje. Dus er is activiteit. Maar het lijkt wel alsof ik aan het low level formatteren ben. Ik heb wel de ervaring dat de progress bar niet zeer accuraat is in Disk Utility (uit een voorgaande erase met alleen maar nullen overschrijven).
Ik heb tijdens dit proces de partities op mijn andere interne harde schijf een allemaal een andere naam gegeven. Nu zie ik dat die namen in Disk utility nog NIET veranderd zijn. Wellicht is het programma hierdoor in de war geraakt.

1. Wat zijn jullie ervaringen?
  2. Denken jullie dat ik een probleem heb?
  3. Wat voor kwaad richt ik aan als ik Disk Utility met een Force Quit onderbreek in dit proces?

Alvast bedankt,
Rezpack

Lijkt me een beetje lang duren zo. 8x keer je HD beschrijven kan best een paar uur duren.

Force Quit maakt niet uit, je raakt hoogstens wat data kwijt maar je was toch al aan het wissen.

Inderdaad heb ik toch maar ge-Force-Quit. Er verschijnt dan geen partitie. Je selecteert de harde schijf opnieuw. En daarna gewoon de schijf met nullen laten beschrijven. Toen was het zo gepiept.

Over en sluiten.