[Opgelost] Probleem met USB sticks in Snow Leopard

De laatste tijd krijg ik op mijn USB stick vaak foutmeldingen als ik er bestanden op wil kopiëren. De USB sticks (van Sandisk) zijn geformatteerd in FAT (om ook te kunnen uitwisselen met Windows). Ze zijn zo uit de verpakking gekomen en ik heb ze altijd zo gebruikt. Na al deze foutmeldingen heb ik een van die sticks opnieuw geformatteerd (in FAT) met behulp van schijfhulpprogramma.

Op Mac werkt het nu goed maar als de stick in een Windows computer zit toont hij twee schijven: een “verwisselbare schijf” zoals het moet en een cd drive met de U3 software van die stick (die door het formatteren normaal zou moeten weg zijn dacht ik). Windows kan die schijf niet gebruiken en zegt dat hij moet geformatteerd worden.

Als de schijf dan wordt geformatteerd op Windows, is hij weer bruikbaar maar die U3 “cd drive” blijft staan. Weet iemand hier raad mee?

Die U3 software zit op de stick ingebakken. Die software kun je dus niet overschrijven na een format op een Windows machine. Formateren op een Mac en dan weer in de Windows machine stoppen wil nog weleens problemen opleveren inderdaad.

Ik heb ook zo’n ding gehad en probeer dergelijke USB sticks nu zoveel mogelijk links te laten liggen.

Kan je in schijfhulpprogramma die stick niet formatteren, en ervoor zorgen dat hij er één partitie van maakt?

http://u3.com/support/default.aspx#CQ3

[quote:c3772dcd86][b:c3772dcd86]3. How do I uninstall U3 from my flash drive[/b:c3772dcd86]

Most U3 smart drives come with an uninstall utility that converts the U3 smart drive into a regular USB flash drive. This utility can be accessed from the U3 Launchpad. Open the U3 Launchpad and click on Settings, then select U3 Launchpad Settings and click on the Uninstall tab. Some devices have a link to the Uninstall utility under Help and Support.

If you can not find the uninstall utility on your U3 smart drive you can download it from the following locations:

U3 removal tool for Mac.[/quote:c3772dcd86]

http://mp3support.sandisk.com/downloads/cruzer-utility-mac.dmg

[quote:38e8cae22e=".joeri."]Kan je in schijfhulpprogramma die stick niet formatteren, en ervoor zorgen dat hij er één partitie van maakt?[/quote:38e8cae22e]

Neen, als je hem formatteert in Schijfhulpprogramma ziet hij het stuk met de U3 software niet en heb je maar een stick van 3,88GB in plaats van 4,1 nu ik hem met dat programma van Pieterr gefikst heb. Bedankt!