OPGELOST probleempje met foto's importeren...

Probleempje, Wanneer ik vroeger foto's importeerde (van uit mijn digitale camera bvb) werden deze met een Quicktime-icoontje weergegeven, bij dubbelklikken opende de foto in pictureviewer. Nu hebben ze een Internet Explorericoon en worden ze na dubbelklikken geopend in IE. Ik heb me suf gezocht naar de manier waarop ik ze terug met een Quicktime-icoon kan importeren, maar ik vind niets, noch in pictureviewer van Quicktime, noch in de prefs van IE, noch in de systeem-instellingen (OS9). Ergens moet er een pref-instelling zijn waarbij een voorkeurprogramma kan ingesteld worden. Aan de camera kan het niet liggen want op mijn ibook (OS10) worden de foto's geïmporteerd in voorvertoning(preview)-formaat. Iemand enig idee?

Icon selecteren appeltje i en dan aangeven waarmee het geopend moet worden en dat dan toekennen.

:finderoud:

Macosx, dat lukt me op mijn iBook (OS10) maar op mijn oude iMac (OS9) zie ik, wanneer ik het icoon selecteer en "appel i " klik, nergens een vermelding om een voorkeur programma op te geven, ook niet wanneer ik ctrl+klik... Vervelend niet?

nee, klopt. Ga even naar je regelpanelen, daar vind je Bestandsuitwisseling, en daar kun je extensies met applicaties matchen....

Bedankt Atjous!

John