[Opgelost] Programma's folder uit Home folder verdwenen.

Ik ben sinds gisteren de folder "Programma's" in mijn Home folder kwijt. Daar waar ook de folders: afbeeldingen, bibliotheek, downloads, documenten, muziek, etc. staat.

De folders programma’s is ook uit de Home folder van de account van mijn vrouw verdwenen. Als ik in de finder naar locaties ga dan zie ik nog wel een link naar de programma folder.

Iemand een idee hoe dit kan en of dit problemen gaat opleveren. En kan ik dit nog herstellen?

Ik hoor het graag.

Edit: Nu zag ik op mijn nieuwe mac mini dat in de Home folder helemaal geen map Programma’s staat. Hoort deze daar wel te staan?

Nee, die hoort daar niet te staan; die hoort gewoon in op de Macintosh HD bij de systeem, gebruikers, etc. folders te staan. Blijkbaar heeft iemand die daar eens heen verplaatst in het verleden. Heb je een upgrade van je systeem gedaan ofzo dat de map 'verdwenen' is? Klik eens op je Macintosh HD icoon op je desktop, of in de Finder zijbalk (Finder venster openen), wat zie je dan?

Ik zal in het verleden die map wel versleept hebben, maar de afgelopen 2 jaar heb ik gedacht dat die folder daar hoorde. Bijgevoegd de Finder zijbalk.

[img:4a75a6bfaa]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=25722[/img:4a75a6bfaa]

Werkt het programma's linkje nog?

Ja werkt prima.

[quote:61b24aaba5="Ian83"]Werkt het programma's linkje nog?[/quote:61b24aaba5] Heb ik ook hoor Ian :) Het programma's icoontje is immers gelinkt aan de map die staat op de Macintosh HD en niet in mijn thuismap.. (:

Lijkt me dus opgelost. Ik heb dus jaren met de Programma folder in mijn home folder gezeten., terwijl dit net nodig was.

Bedankt voor jullie hulp.

[quote:7430da8196="Ian83"]…Nee, die hoort daar niet te staan…[/quote:7430da8196]om precies te zijn: het is heel goed mogelijk dat er [b:7430da8196]ook[/b:7430da8196] een Applications folder in je home-directory staat. Maar dit is dus [u:7430da8196]niet[/u:7430da8196] [i:7430da8196]in plaats van[/i:7430da8196], maar [b:7430da8196]OOK[/b:7430da8196]