[opgelost] Prullenbak probleem

Hallo,

Nieuwe dag en een nieuw probleem… Vandaag tevens met mijn externe hardeschijf.

Ik heb een grote map (8 gig.) met afleveringen van een serie vanaf mijn E-HDD in de Prullenbak gegooid. Nu wil ik deze legen, ik doe dit gewoon op de normale manier. Alleen hij leegt de Prullenbak dan niet.
Ik kan de Prullenbak niet openen, dan wordt er gezegd dat deze in gebruik is. Als ik ik iets anders erin wil gooien krijg ik dezelfde melding.

Mijn E-HDD kan ik ook niet afkoppelen, omdat deze in gebruikt schijnt te zijn. Als ik deze wel afkoppel is de Prullenbak opeens wel leeg en werkt hij normaal. Koppel ik de schijf dan weer aan dan staat deze meteen weer vol en herhaalt boven beschreven probleem zich.

De bestanden die er niet vanaf de E-HDD instaan worden echter wel gewoon gewist (maar kunnen ook niet toegevoegd worden als de Prullenbak aan het ‘legen’ is).

What to do?

Geef je Mac en de externe schijf even de tijd om die 8GB te verwerken...

Je zou toch denken dat een minuut of 8 genoeg moet zijn? Ik zal het morgen nog even wat langer aanlaten staan dan :)

Ik verwijder bestanden, met name van externe schijven, die niet in de Trash hoeven te komen dan ook altijd maar via de terminal.

Open de Terminal en typ 'rm -fr ’ en sleep de folder of het bestand naar de terminal.

Dat zegt me zo niet echt direct iets maar ik zal het morgen eens proberen als ik de schijf weer aangesloten heb!

Hou de option knop ingedrukt en druk dan leeg prullemand.

Kan ook Trash It! gebruiken, lukt altijd.

Strak plan, harde schijven afkoppelen terwijl ie er mee bezig is. :-(

Daar gaat het vast sneller van…

Is u misschien van de ADHD-generatie? Beetje geduld, dan komt het allemaal goed.

Tenzij je de boel met deze actie al in de soep geholpen hebt, natuurlijk. Schijfhulpprogramma dan maar?

Nou ik heb de schijf vanochtend weer aangekoppeld en laten legen, dit was om kwart voor 9 en nu is hij nog steeds niet geleegd..

Zo te zien heb ik de boel dus een beetje verpest, maar ik heb geen idee hoe ik dat nu moet oplossen. Zo lang ben ik ook niog niet bekend met de Mac… Dus als iemand het even stapje voor stapje wilt uitleggen zou ik deze persoon erg dankbaar zijn!

Programma's > Hulpprogramma's > Schijfhulpprogramma

*oeps*

Volume 'Patrick' controleren en herstellen De schijf 'Patrick' kan niet worden gedeactiveerd.

Deze melding krijg ik dan… de schijf helemaal opnieuw formatten is op het moment geen optie, want ik heb nog geen extra E-HDD beschikbaar om de bestanden te back-uppen.

Ja, dat klopt als het de systeemschijf is. In dat geval opstarten van de Installatie-DvD en van daaraf Schijfhulpprogramma draaien. Maar ik dacht dat het een externe schijf was?

Het is ook een externe schijf.. Ondertussen heb ik de bestanden eruit kunnen krijgen (met veilig legen en de hele nacht aan laten staan), nu staat er alleen nog maar een lege map in. Die niet verwijderd kan worden.

Ik zou toch zeker Schijfhulpprogramma er overheen gehaald willen zien, als ik jou was. Helemaal als je geen backup hebt. Want als de structuur van die schijf defect is (door hardhandig uitzetten bijvoorbeeld) dan komt dat niet vanzelf weer goed. In tegendeel. Grote kans dat het vroeg of laat zo erg wordt dat er niets anders meer opzit als herformatteren.

Overigens duur “veilig legen” altijd erg lang. Omdat ie dan alle data gaat overschrijven (voor gegarandeerde privacy). Was dat de bedoeling? :wink:

Oke, maar hoe doe ik schijfhulpprogramma als hij 'ie bovenstaande foutmelding geeft? Ik had geen bedoelingen met veilig legen, ik wil die bestanden gewoon kwijt.. Over een paar weken heb ik wss wel een nieuwe E-HDD, dah ga ik deze wel formatteren en voor TimeMachine gebruiken (en die ander voor bestanden) maar zou fijn zijn als dit wel opgelost kan worden voor die tijd.. aangezien er wel waardevolle dingen op staan.

Om 'm te kunnen "deactiveren" zul je de programma's die er gebruik van maken wel moeten stoppen, lijkt mij. Geen idee welke programma's dat zouden kunnen zijn. Maar jij hopelijk wel... ;-)

Het is gelukt! Toen ik de eerste keer dat schijfhulpprogramma aanhad ook het legen van de prullenbak aan. Net de schijf hersteld met schijfhulp en daarna kon ik 'm gewoon legen!

Erg fijn, super bedankt voor de hulp (en het geduld :stuck_out_tongue: )