(Opgelost) Sims 3 op MacBook met GMA 950?

Hallo iedereen,

Is het mogelijk om de Sims 3 op een MacBook met een GMA 950 te draaien? Ik krijg een heel schokkend beeld en alles loopt heel sloom, en diverse onderdelen zijn zwart.
Ik weet dat het wél werkt onder Windows via Boot Camp, maar dan moet ik Windows installeren, en daar heb ik dan ook weer geen zin in.

Ik weet dat die kaart officieel niet ondersteund wordt, maar ik dacht “Misschien zijn er slimme OMT-ers die een workaround weten :)”

Als jullie denken dat ik het spel nu voor niets gekocht heb, dat is niet zo hoor, ik heb ook nog een Game-pc staan (foei ik, wil ik binnenkort wel gaan vervangen door 'n Mac Pro).

Alvast bedankt iedereen!

kan je de vraag eens opnieuw stellen, ik begrijp ze niet goed.

Groetjes,

Guido

je kan best een schokdemper instaleren, of niet zo hard tegen je bureaupoot stampen !

[quote:0844b302e0="hamasane"]kan je de vraag eens opnieuw stellen, ik begrijp ze niet goed.

Groetjes,

Guido[/quote:0844b302e0]

Of het mogelijk is om de Sims 3 te draaien op een MacBook met als videokaart een Intel GMA 950…

Ja ik heb al van enkele mensen die deze versie bezitten gehoord dat dit mogelijk is. Je moet enkel zien dat er op het moment dat je de Sims launched niet te veel programmas syncroon laat lopen. Of iDemper installeren.

groet,

Guido

met een GMA950 zal het nooit leuk gamen worden...

Mogelijk? Ja. Anders zou je zelf niet weten dat het schokt. Aan te raden? Nee. Het zal dus een heel "schokkend" (= slechte framerate) zijn en sommige onderdelen (die zwarte delen) zullen zo blijven omdat de kaart gewoon zwak is. Een nieuwe MacBook zou beter zijn, of die game pc, of die Mac Pro!

Nee, vergeet tweaken,...hardware kan je niet faken.

Misschien heb je dit vergeten te lezen op het doosje van “Sims 3”.
“Deze game zal [b:ec39a84ace][u:ec39a84ace]niet[/u:ec39a84ace][/b:ec39a84ace] draaien op Mac-systemen die gebaseerd zijn op PowerPC (G3/G4/G5) o[u:ec39a84ace]f de klasse GMA950 geïntegreerde videokaarten[/u:ec39a84ace].”

Spijt me voor je geld of je downloadtijd :roll:

Voor de Sims 3 heb je een echt goede videokaart nodig; het is namelijk grafisch gezien een ontzettend zwaar spel met al het 3D-gebeuren.

Kortom: een GMA 950 gaat never nooit niet lukken. Zelfs de GMA X4500 wordt afgeraden (maar nog wel officieel ondersteund). Eigenlijk kan je beter een kaart hebben zoals de Radeon 2600 Pro of de GeForce 9400 of hoger.

De Windows versie draait trouwens ook niet met de GMA 950.

Ok, dan hou ik 't maar even bij mijn Game-PC met 2 GeForce GTX 280 kaarten :) Leek me alleen leuk om 't ook onderweg te kunnen spelen.

Oh, en, ik heb 't draaiend gehad onder boot camp, zonder zwarte delen ofzo. Maar ik was Windhoos gewoon beu, dus daarom heb ik 't van m’n MacBook afgehaald.

Bedankt voor de reacties iedereen!

ken je even " ( opgelost ) " in de titel zetten?

[quote:f5a19871eb="FujiFilm"]ken je even " ( opgelost ) " in de titel zetten?[/quote:f5a19871eb]

Is gebeurd, dank je voor het helpen herinneren :slight_smile:

geen probleem