[Opgelost] Sleep, slaapstand, deepsleep, sluimerstand...?

Hey mensen,

-Ik heb volgens mij al tijden het probleem dat mijn G4 Quicksilver 2002 niet echt wil slapen.
Voordat we in allerlei taalproblemen terecht komen.

1.) Ten eerste kan iemand mij uitleggen of er verschillende slaapstanden zijn?

Ik draai een engels systeem. 10.3.4

-Ik wil bereiken dat mijn Mac in een energiezuinige toestand komt te staan. Maar als ik in het applemenu “Sleep” kies dan gaat alleen m’n scherm uit en spinnen volgens mij m’n HD’s down. Maar de ventilatoren blijven aan. Ik kan met een veeg van de muis gewoon weer verder. Dus dit lijkt mij niet echt “Sleep”.

2.) Wat zeggen jullie hiervan? (Het is al zo lang geleden dat ik niet eens meer weet wat er hoort te gebeuren)

-Ik ga ervan uit dat ik in m’n Energy Saver prefs alleen op de ge-time-de “Sleep” invloed kan uitoefenen.

3.) Klopt dat?

-Verder hangt er aan mijn Mac: powered USB-hub met daaraan: MIDI interface(zonder draaiende spullen eraan), Audio Interfaceje iMic, Printer(staat uit), DLink Bluetooth Adapter.
ADSL MultiPC Ethernetmodem, Firewire HD, DIGI 001 PCI geluidskaart.

4.) Ziet iemand problemen met deze hardware?

Ik had al voordat ik de Bluetooth en de Modem had problemen met “Sleep” in OS 9.2.2, lukte ook maar half.

Het zou heel tof zijn als wat mensen de tijd nemen om mijn alles even te lezen en de vragen met getal erbij te beantwoorden.

Alvast bedankt,
Rez

1] je hebt energiebezuinigende maatregelen waardoor er onderdelen uitgezet worden. Dus kun je in je energy-instellingen zeggen wanneer je je monitor of HD wilt laten uitgaan.

2 en 3] Daarnaast heb je deep-sleep. Hierbij gaat alles 'uit, maar blijft je geheugen onder spanning staan om alles paraat te houden. Verder gaat van alles zo ongeveer de spanning af. Ook van je PCI-kaarten. Daar zit 'm misschien de crux. Sommige PCI-kaarten weigeren de echte deepsleep stand waardoor je machine alleen maar in de gewone energy-save stand gaat.

In je energieinstellingen kun je ook nog aanzetten of hij van modemgerinkel en netwerkactiviteiten wakker mag worden. Zet dat ook maar lekker uit…

Je kunt even het volgende proberen:
Toets apple-alt eject in. Je systeem moet nu acuut in hypnose raken.
Trek je USB er eens uit (behalve je toetsenbord en muis en probeer het nog eens.
Firewire en DLink hebben volgens mij geen slapeloosheid tot gevolg, PCI kaart kan lastig doen. Ik ken 'm niet, maar als je hem er uit halt en het werkt dan wel dan weet je dat ook weer.

Daarna horen we wel weer verder…

Ik ken de details van de rand apparatuur niet. Wel weet ik dat in Mijn G4 een Ati Videokaart zat die geen sluimerstand ondersteunde. Dus mischiem moet je je rand apparatuur even nalopen op de specs of gewoon 'trial & error'.

Ha,

Bedankt voor de snelle reacties.
Alt-Command-Eject werkt inderdaad niet net als “Sleep” uit Apple menu.
Het probleem zit hem in de PCI audiointerface DIGI001 van Digidesign. Die ondersteund geen deep sleep zoals zij het noemen.

Over en sluiten alweer.