(opgelost)sync zonder mobile me ??

Middag,

Ik heb een iphone en geen mobile me account. Ik kan dus blijkbaar mijn gegevens op mijn Mac NIET syncen zonder een full account ?

Is dat zo? Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben in ieder geval niet van plan om een full mobile me account te betalen alleen daarom.

Johny

Welke gegevens wil je syncen dan?

Over the air niet nee (tenzij je Microsoft Exchange hebt). Plug je iPhone aan iTunes, en je kalenders en mail wordt gesynct (nooit geprobeerd, maar volgens mij werkt het wel).

Ik wil vooral mijn email adressen syncen !!

[url=http://www.nuevasync.com/]Nuevasync[/url] in combinatie met [url=http://www.plaxo.com/]Plaxo[/url] of Gmail. Ik gebruik Plaxo/Nuevasync voor contacten en Nuevasync/Google Calender voor mijn calender.

De cominatie nueva/plaxo werkt niet bij mij, wil niet syncen !!

[quote:6c7e3def73="the_one"]Over the air niet nee (tenzij je Microsoft Exchange hebt). Plug je iPhone aan iTunes, en je kalenders en mail wordt gesynct (nooit geprobeerd, maar volgens mij werkt het wel).[/quote:6c7e3def73] Misschien wel, ja, maar niet je adres boek !

[url=http://manuals.info.apple.com/nl_NL/iPhone_Gebruikershandleiding.pdf]RTFM[/url] Zoek ff bij de help Gmail naar "iPhone IMAP" dan wordt je mail ook gesynct.

succes!

[quote:14759398d4="Johnyw"]De cominatie nueva/plaxo werkt niet bij mij, wil niet syncen !![/quote:14759398d4]

Heb je je Plaxo inloggegevens wel bij NuevaSync ingegeven? Dit is makkelijk te overzien!

Ja natuurlijk !! Je moet toch maar enkel aanklikken dat je met plaxo werkt !!

[quote:f198f827aa="Johnyw"]Ja natuurlijk !! Je moet toch maar enkel aanklikken dat je met plaxo werkt !![/quote:f198f827aa]

Nee hoor, daarna komt er nog een link die je moet klikken om je inloggevens in te vullen. Ik had ook eerst gedacht dat ik alleen Plaxo hoefde aan te klikken.

Ik heb alles gedaan, plaxo en nuevasync, maar nog steeds word er niets gesynct !!

Kan ik mijn adres book gesynct krijgen door Gmail ? wat mij daarbij tegenhoud is dat ik lees, als ik een Gmail account aanmaak, deze mijn default email adres word ?? En dat wil ik helemaal niet !

Tsja, ik kan je niet verder helpen zonder te weten hoe je alles hebt ingesteld. Ik heb de aanwijzingen van NuevaSync gevolgd en alles werkt perfect hier.

Wat betreft een default email adres, hier kan ik je niet volgen. Het default email adres is wat jij gebruikt, dit is niet softwarematig bepaald. Je kun in Mail verschillende email accounts hebben en geen van alle is de default. Per email account kun je een uitgaande email server ingeven (SMTP server) maar dit staat los of de email account default is. Belangrijker nog, dit staat allemaal los van de synchronisatie. Het email adres wat ik voor mijn normale email verkeer gebruik is het adres gegeven door mijn provider. Mijn gmail account gebruik ik ook maar minder vaak. Dit heeft verder geen enkele invloed op mijn synchronisatie.

Het syncen van mijn adresboek verloopt ondertussen probleemloos. Waar ik niet in slaag is om mijn Ical te syncen. Ik heb een google account met een agenda, maar dat synct niet automatisch met mijn Ical, laat staan met mijn Iphone. Hoe moet dat precies?

Bedankt

Johny

[quote:d220b2047d="Johnyw"][quote:d220b2047d="the_one"]Over the air niet nee (tenzij je Microsoft Exchange hebt). Plug je iPhone aan iTunes, en je kalenders en mail wordt gesynct (nooit geprobeerd, maar volgens mij werkt het wel).[/quote:d220b2047d] Misschien wel, ja, maar niet je adres boek ![/quote:d220b2047d] Ben ik nou lijp? Waarom je Adresboek niet? Die wordt ook keurig gesynct toch? Op mijn iPod touch i.i.g. wel.

Neen , ik ben niet lijp :) Denk eraan dat ik probeer te syncen zonder mobile me ! Met nueva sync en plaxo. En met mijn Ical lukt dat niet?