[Opgelost] Trojan in OMT nieuwsbrief 17

Ik kreeg vandaag OMT update nieuwsbrief 17 in mijn mailbox.

Bij het openen van de artikelen in deze nieuwsbrief krijg ik telkens een waarschuwing van Malwarebytes Browser Guard dat de site een trojan bevat.

OMT Update Week 17

Website blocked due to trojan

Website blocked: click.revue.email

Heeft iemand anders daar ook last van ?

OMT nieuwsbrief?? Haha, hebben we dat dan?

Jazeker, maar daar heb ik me al op dag 1 voor afgemeld.

@TS: Ik duik er wel even in. Ben benieuwd waar dit vandaan komt. Ik heb je een PB gestuurd.

Wordt vervolgd.

<p class="cite">Night op 30 april 2020 om 17:08</p> Jazeker, maar daar heb ik me al op dag 1 voor afgemeld.

@TS: Ik duik er wel even in. Ben benieuwd waar dit vandaan komt. Ik heb je een PB gestuurd.

Wordt vervolgd.

Lijkt een probleem met Malwarebytes te zijn. Kijk hier maar eens: https://www.mobileyouth.org/how-to-remove-website-blocked-due-to-trojan/

Bij mij zat die nieuwsbrief in de SPAM.

click.revue.email/ werkt soms niet. De website van OMT is nog steeds ontzettend traag. Hopelijk vindt men gauw een oplossing.

Bij mij zit OMT in een Trojan nieuwsbrief, nog erger!

Ik dacht al wat vreemd toen ik mijn mail nakeek… Ben niet de enige dus :slight_smile:

@ Night

Ik heb zojuist de in je PB gevraagde gegevens doorgestuurd naar het opgegeven mailadres.

Ik heb ook de waarschuwing van Malwarebytes als bijlage bijgevoegd.

Hopelijk heb je er wat aan.

mvg - mowat

Thnx. we gaan ermee aan de slag.

Vreemd, bij mij detecteert Malwarebytes de trojan niet. (laatste update)

Toch ging er wel degelijk iets behoorlijk mis. Wat precies kon men me niet met duidelijkheid te zeggen. Feit is wel dat het nu is opgelost, en het heeft ook gelijke een einde gemaakt aan de traagheid van de site ? Die twee bleken dus vreemd genoeg met elkaar samen te hangen.

Met dank aan @mowat voor het melden, zodat we er gericht actie op konden nemen ?