Als ik van de SD-Kaart video bestanden sleep naar iMovie import krijg ik fout meldingen over de MOI bestanden. De MOD bestanden worden wel ingelezen. Maar het geluid ontbreekt.
Als je de bestanden naar een map op je Mac kopieert en de extensies van .mod naar .mpg veranderd, lukt het dan wel?
Als dat niet werkt, kun je ze het beste converteren naar .mpg met het gratis MPEG Streamclip. Ik weet alleen niet of dat nog compatible is met High Sierra.
Inderdaad 10 jaar oud en eigenlijk niet eerder problemen gehad met inlezen in iMovie. Al heb ik wel een aantal jaar er niet veel mee gedaan.
Camera blijft een fijn apparaat, waarom de bestanden nu niet meer inlezen met geluid, snap ik niet…
Ik zal avi eens proberen.
Bestand type naar avi werkt niet. Ook ffmpegx geïnstalleerd, inclusief de 3 bijbehorende files maar dat werkt ook niet. Lijkt ook niet up2date meer ffmpegx. Denk dat het beter is om te onderzoeken hoe ik de handbrake filenamen zo krijg dat deze in de juiste volgorde staan.
Overigens meen ik me vraag te herinneren dat er wel eens eerder een probleem door Perian voorbij is gekomen. Ik kan er alleen niet meer opkomen in welke context.