[opgelost] Video van FCP -> DVD Studio Pro: audio uit sync?

Ik liep dit weekend tegen een raar probleem aan. Ik heb een film gemonteerd in Final Cut, en ge-exporteerd naar Quicktime, met chapter markers (als een reference-movie, zodat de frames niet opnieuw gecomprimeerd hoefden te worden). Ik heb bij de montage van de film veel aandacht gegeven aan het gelijklopen van beeld en geluid. De audio van de film heb ik door A.Pack gehaald en er (gewoon sterero) AC3 van gemaakt. Samen met de video in DVD Studio Pro gebracht, en nu lopen beeld en geluid ongelijk!!! In het begin klopt het nog wel, maar hoe verder ik kom, des te groter wordt het verschil. De film is ongeveer een uur, aan het eind loopt het geluid ruim een seconde achter.

Hoe kan dat nou? En, belangrijker, hoe voorkom ik deze problemen? En dan voor dit geval: moet ik de audio opnieuw exporteren, of moet ik in DVD Studio Pro alles weer rechttrekken? Maar hoe dan: er zouden an toch gaten in de audio ontstaan?
Alvast bedankt voor suggesties!

Voor mij een bekent probleem, een bug in FCP.

Oplossing:
Nog een keer de audio exporteren. In FCP export -> audio to AIFF.
Daarna converteren naar AC3 in A-pack.
In DVD studio pro weer onder het beeld zetten en het is sync.

Dus altijd audio appart expoteren tot de bug is opgelost.

Het is volgens mij niet zozeer een bug in FCP, maar eerder een fout van Compressor (Waarvan ik de qualiteit ook vreselijk vind tegenvallen, vooral in horizontale vlakken met veel beweging). Ik importeer tegenwoordig de hele asset en comprimeer (build) in DVD Studio Pro 2.0...dat gaat zonder mokken....

[quote:1124066e78="Rico Royal"]Oplossing: Nog een keer de audio exporteren. In FCP export -> audio to AIFF. Daarna converteren naar AC3 in A-pack. In DVD studio pro weer onder het beeld zetten en het is sync.

Dus altijd audio apart expoteren tot de bug is opgelost.[/quote:1124066e78]
Klopt helemaal, Rico! Bedankt, alles staat weer netjes onder elkaar. Ben ik erg blij om, want dit was een film van een concert van het koor waar ik in zing. En iemand zien zingen terwijl het geluid nog moet komen vind ik zelf ZO irritant!

Nogmaals dank! En misschien heeft [3enhur ook wel gelijk (wat zou suggereren dat de fout in een gezamenlijk stukje code moet zitten). In elk geval is het opgelost!