[opgelost] VPN onder Panther -> Vigor 2200e

Tot en met 10.2.8 kon ik eenvoudig een VPN verbinding opzetten met een Vigor 2200E router.

Sinds Panther (en z’n nieuwe VPN/PPTP opties) lukt dat niet meer.
De verbinding wordt wel opgebouwd maar hij komt niet meer door de authentication heen.

OK, 10.3 zal dus wel op een andere wijze (ik geloof ik nu alle opties geprobeerd) user/passwords doorgeven.

Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Ik heb overigens nog geen opties/wijzigen bekeken/gemaakt op de Vigor.

Dank bij voorbaat voor enig advies in deze,

Erik Koldenhof

Ehm, maakt de Vigor 2200 niet de VPN voor jou in plaats van dat je dat vanuit je Mac doet ? Is dat niet de reden dat je die router hebt?

Op draytek.nl staat voor elke ISP de instellingen voor je Vigor.

Op je Mac zou je vervolgens louter je ethernet verbinding moeten kunnen gebruiken, met alles op DHCP. Misschien eventueel met wat DNS servers.

Hey Joris,

De Vigor staat op de zaak en doet daar dient als router.
Thuis gebruik ik de Airport Extreme voor m’n PBG4 en de iMac.

In het verleden kon ik eenvoudig een van thuis uit VPN verbinding naar de zaak opzetten, IP-adresje, user/pass en klaar.

Deze VPN verbinding liep onder 10.2.8 zonder problemen wanneer je in de Internet toegang koos een een ‘nieuwe VPN-verbinding’.

Onder Panther kan ik wel de VPN server op de zaak benaderen, maar het blijft hangen tijdens de authentication. Zodra ik m’n iMac pak (10.2.6) en eenzelfde verbinding maak, kom ik direct door de authentication en hop zo m’n eigen netwerk op.

Omdat ie tijdens de user/pass blijft hangen, denk ik nog steeds aan die hack uit dit topic.

Groeten,

Erik

Hi, misschien heeft het helemaal niks met je router te maken, maar gewoon met VPN in Panther. Ik heb ook een routertje thuis staan, omdat er ook een Windoos naar buiten moet (op mijn ADSL). Gaat allemaal perfect. Vervolgens heb ik een VPN met de zaak proberen te maken (niet eerder onder 10.2.8 geprobeerd, omdat toen de spullen op de zaak er zich nog niet voor leenden), en ik krijg perfect en snelle verbinding. Ik kan alleen helemaal niks nada browsen. Mijn finder geeft geen servers te zien, terwijl ik WEL ben ingelogd. Ik kan WEL vanaf kantoor (op een W2K netwerk) thuis de Mac op. Maar goed, dat is net de verkeerde kant op. En om nou mijn Mac op kantoor te zetten, en een Windoos mee naar huis te nemen.....net een brug te ver ! (Sterker nog: ik kan thuis op mijn Mac niet eens de windoos vinden of erop browsen, terwijl we samen achter dezelfde router zitten ????)

Het probleem is zojuist opgelost!

Ik had al het vermoeden dat het iets met de authentication te maken, en heb de hack uitgevoerd die hier ook al wordt beschreven.

Het is even zoeken in die pref file, maar het resultaat is dat ik vanuit huis nu gewoon weer via VPN het netwerk op de zaak kan bereiken (fijn, kunnen we in het weekend lekker doorwerken).

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage in deze!

Erik Koldenhof

Met de vigor 2200E is het idd niet echt moeilijk om een verbinding te krijgen vanuit thuis, maar whats next? Hoe kan ik mijn bestanden op het werk benaderen? Moet ik de DMZ host instellen naar de server? Ik zie wel dat ik een verbinding heb, maar er mount geen hd oid... mis ik hier iets?

Wanneer de VPN-verbinding met je zaak aktief is, zou je alle fileservers en printers moeten kunnen zien/benaderen, net zoals je dat op je werk doet.

Erik

[quote="Erik Koldenhof"]Wanneer de VPN-verbinding met je zaak aktief is, zou je alle fileservers en printers moeten kunnen zien/benaderen, net zoals je dat op je werk doet.

En wat als dat nou niet zo is ? Ik kan een actieve VPN maken met de zaak, kan vanaf de zaak mijn Mac browsen, maar kan niet vanaf mijn mac op de zaak browsen omdat ik geen server zie…???

sjezus... eindelijk gelukt om een VPN verbinding te krijgen (PPTP) met 'de zaak'. Het probleem was dus dat op beide adressen dezelfde soort IP-adressen gebruikt werden (192.168.1.1 etc). Heb nu mijn thuis netwerk ingesteld op 192.168.2.1 en Hoplakee... Nu nog remote desktop zo instellen dat 'ie door de router komt en ik ben klaar...

Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: Ik heb thuis een draadloos netwerk met een modem/router. Aan dit netwerk zijn o.a. een intelMac met OSX 10.4.8 en een Dell met Windows XP SP2 gekoppeld.
Tot voor een maand geleden kon ik zowel met de Mac als met de Dell via VPN het netwerk van m’n werkgever benaderen. Nu lukt dat helaas alleen nog maar met de Dell; de Mac geeft na een tijdje de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt en dat ik de instellingen moet controleren. Deze zijn echter niet veranderd. Voor de zekerheid heb ik ze toch weggegooid en opnieuw ingevoerd. Dit biedt geen soelaas. Ik begrijp eigenlijk niet waarom ik met de Dell wel, en met de Mac niet (meer) kan VPNen. Op beide apparaten heb ik alleen VPN-naam, gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd; de rest staat op standaard. Het VPN-type is PPTP. Als ik op de Mac een VPN-verbinding probeer op te bouwen, wordt er om de drie seconden een poging gedaan:
“Wed Jan 10 11:49:37 2007 : sent [LCP ConfReq id=0x1 <asyncmap 0x0> <magic 0x4fe603ff> <pcomp> <accomp>]” Na een tijdje volgt een time-out.

Heeft iemand enig idee waarom zo’n VPN verbinding niet meer werkt op de Mac? N.B. Een collega die ook een Mac heeft en dezelfde instellingen gebruikt, kan wel op het netwerk komen m.b.v. VPN.

Bedankt alvast!

Dr M