[Opgelost ;)]Waar slaat MAMP de MySQL databases op?

Hey!

'n tijdje geleden heb ik hier Leopard geïnstalleerd, clean install gedaan en eerst alle gegevens gebackupped naar de interne HD van de iMac van m’n pa, die vond dat best omdat de Mac toch een mega-harde schijf heeft. Nu begint het echter een beetje irritant te worden omdat de snelheid van die Mac en niet op vooruit gaat…

Volgens het bestaande wat-moet-ik-backuppen-topic, wat ik nu niet meer kan vinden, heb ik de nodige gegevens gekopieerd en ik geloof dat ik alles heb… Behalve e MySQL databases die ik heb aangemaakt in MAMP.

Waar worden die opgeslagen?

Proost!
Bor.

Hi Bor,

bij mij staan die in /Applications/MAMP/db/mysql/

Volgens mij moet je gewoon MAMP in zijn geheel kunnen verplaatsen naar een andere Mac; het zou dan gewoon moeten blijven werken.

Cu,

Bart

Ik weet niet precies van MAMP inhoud, maar kun je niet via PHPMyAdmin exporteren en dit later in Leopard weer importeren>

Daar zie ik inderdaad mappen met de namen van mijn DB's

dankuwelletjes!

[quote:7055476ba4="Bor"]Daar zie ik inderdaad mappen met de namen van mijn DB's

dankuwelletjes![/quote:7055476ba4]

Ik zou ze toch niet zo backuppen tho. Ik zou gewoon met de commandline tool of met phpmyadmin je db’s exporteren. Op jouw manier zou het nog wel eens mis kunnen gaan (permissies waardoor mysql spontaan niet meer wil starten, of andere vage redenen)…