[Opgelost] webserver

##

Volgens mij moet je het IP-nummer wat je van je provider krijgt intypen in je browser en dan zou die wel moeten werken (je wan-nummer).

Maar corriger me als ik fout zit…ik heb het nl. wel een keer zo opgelost.

ΛΛ

Bij je foutmelding staat iets over NAT config.

Als je je WAN-nummer omleid naar een LAN nummer dan maak je gebruik van een NAT-configuratie. Dus wat ik me afvraag of dan die configuratie goed staat.

ΛΛ

Gevonden op [url=http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#nat]deze [/url] link NAT instellen voor toegang tot eigen servers of on-line gaming

[b:ef9973b9b7]Opmerking 1: [/b:ef9973b9b7]Voor een permanent juiste werking is het noodzakelijk om de betreffende computer van een vast IP-adres te voorzien binnen de gebruikte adres-range.
[b:ef9973b9b7]Opmerking 2: [/b:ef9973b9b7]De controle op goede werking van de NAT port-forward voor servers dient vanaf het internet te gebeuren (je moet buiten staan om de toegangscontrole op binnenkomst te kunnen verifiëren) bijv. zelf via een extra kiesverbinding vanaf de eigen locatie of door een vriend(in) of familielid vanaf een andere locatie.[/url]

ΛΛ

volgens mij wel......bij mij werd het geregeld door iemand anders, maar keek wel graag mee en hij heeft het mij ook wel uitgelegd en hij werkte idd met een telnet programma. Maar wat ik er ook van begreep is dat het niet zo eenvoudig is omdat je in principe je router gaat programmeren.

Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen, omdat ik het zelf nooit heb gedaan en ik zou het ook rg vervelend als je internet verbinding niet mer zou werken.

Lees er dan niet anders mee.....zit ik goed of help ik johnny_cash zijn internet verbinding naar de klote????

ΛΛ

Heeft dat Speedtouch modem een router functie of maak je verbinding via VPN? Met andere woorden..is het een Speedtouch Pro ding of zo'n goedkoop prul ding (of een gehackt goedkoop prul ding :P )

Ook haal je nu wel 2 dingen door elkaar. Je Airport maakt gebruik van NAT en (als het een Speedtouch Pro is) ook je modem. Je moet dan dus op beiden een portforwarding maken.

Apple KBase al geprobeerd?

ΛΛ

ΛΛ

Het probleem is dat als iemand jou adres intipt op jouw Airport uitkomt die weet niet naar waar dan. Je moet hem instellen zodat hij maar 1 richting uitkan. (Dit lijkt mij ook logischer omdat je Airport Station dan tenminste weet wie de server is.)

Ik zou het proberen zonder DHCP.
verspreid ip adressen [b:823e9e0745]uitzetten[/b:823e9e0745]
En dan bij iedere mac het IP adres handmatig instellen.

Dan op je Airport instellen wie de server is via het IP - adres.

ΛΛ

hou je vast. airport internet instellingen: verbind via ethernet. configureer handmatig. ipnr 10.0.0.150(zoals je gebruikt voor 1 computer) subnetmask 255.255.255.0 dns die je van je internetprovider hebt gekregen. router 10.0.0.138 verder stel je niet in hierdoor geeft het airport station gewoon je internet door van je adsl modem.

modem instellingen
je kiest een intern iprange, ik heb voor 10.0.0.150 tot 159 gekozen.
routing:
ip adfres range tabel
MXS je eigen ip van je isp 255.255.255.0 Auto pat
eth0 10.0.0.138 255.0.0.0 Extra none
loop 127.0.0.1 255.0.0.0 Auto none

ip route tabel
Destination Source Gateway Intf Action
10.0.0.0/8 10.0.0.0/8 10.0.0.138 eth0
jeigen ip/32 any je eigen ip MXS
255.255.255.255/32 any 10.0.0.138 eth0
10.0.0.138/32 any 10.0.0.138 eth0
127.0.0.1/32 any 127.0.0.1 loop
10.0.0.0/8 any 10.0.0.138 eth0
default 10.0.0.2/je eigen ip MXS

PPP Configuration
Name Encap Mode State Status Action
MXS vc-mux always-on up on

dhcp staat bij mij op auto.
bij advanced:
je interne ip range en hoelang die moet gelden.

dns
Hostname address Action
SpeedTouch own address
verder hier de namen en ipadressen van de andere appels

voor het instellen van de nat table in de terminal werken:
eerst controleren of je de laatste firmware van het modem hebt, anders lukt het niet om de table aantepassen kijk hoe dit moet op bruring.com of kijk met de zoekfunctie op dit forum.
telnet 10.0.0.138
ik heb dan altiijd bij user en passw enter gegeven, als je naam en passw aangemaakt hebt dit invullen.
verder nat intypen en enter.
create protocol= tcp
insideip 10.0.0.xxx
port 80
ouside 0.0.0.0
port 80
lukt het niet kijk dan via list of er al een poort 80 actief is.
is het gelukt dan save.

netwerk in systeemvoorkeuren.
toon airport.
configureer handmatig
ipadres die je gekozen hebt
dns die je van de isp hebt gekregen
subnet 255.255.255.0
router 10.0.0.138

nu zou het moeten werken.

succes ermee.

daan.

ΛΛ

ΛΛ

1 6 10.0.1.2:80 xxxxxxxxxx:80 0.0.0.0:0 instance zo te zien heb je poort 80 al gemapped op 10.0.1.2 zou als ik jou was je ipnr niet plaatsen op een forum. screenshots ga ik nu niet maken, ga nml slapen denk dat het morgen wel zal lukken.

daan.

ΛΛ