Sinds kort ben ik overgestapt op Apple producten, erg nieuw dus voor mij.
Een paar weken gewoon gebruik kunnen maken van internet.
Op dit moment lijkt er wel verbinding te zijn met WiFi, maar ik kan geen gebruik hiervan maken op mijn MacBook.
Ik krijg steeds de melding ‘safari kan geen verbinding maken met de server’
Ik heb al wat op internet proberen te zoeken, maar als mensen uitleggen wat je kunt doen snap ik echt helemaal niks van wat ze bedoelen.
ik hoop dan ook dat jullie een oplossing voor me hebben in ‘Jip en Janneke taal’.
Ik heb gister trouwens voor het eerst de laptop mee gehad naar school en dus daar ook WiFi gebruikt.
Daarnaast een nieuw abonnement bij ziggo, wel dezelfde modem gehouden.op mijn oude Windows laptop doet internet het wel gewoon.
Op mijn iPhone heb ik soms hetzelfde probleem maar som doet de WiFi het wel 1x weer
Is bijvoorbeeld het wifi-waaier symbool bovenin de menubalk zwart of grijs? Heb je het juiste wachtwoord ingevuld en dat dat netwerk onthouden moet worden?
Je zou ook even met AirPort, staat op de Mac even kunnen kijken in die situaties wat er gaande is. Is de verbinding met het applenetwerk via WiFi en hoe staat het met het Ziggo netwerk. Ik heb ook vaker dat de Ziggo router geen netwerk geeft. Terwijl de rest gewoon goed draait. Komt een monteur voor kijken.
Sluit je laptop eens rechtstreeks aan op de ziggo modem (met een kabel), en kijk of het dan werkt. Dan weet je tenminste of er een signaal in je huis komt.
[quote=Annette92 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/wel-wifi-geen-verbinding-met-server/#post-3009426 time=1478259132]Alsnog in AirPort kijk dan staat er als ik op internet klik bij