[Opgelost] Wel WiFi geen verbinding met server

Hoi allemaal

Sinds kort ben ik overgestapt op Apple producten, erg nieuw dus voor mij.
Een paar weken gewoon gebruik kunnen maken van internet.
Op dit moment lijkt er wel verbinding te zijn met WiFi, maar ik kan geen gebruik hiervan maken op mijn MacBook.
Ik krijg steeds de melding ‘safari kan geen verbinding maken met de server’

Ik heb al wat op internet proberen te zoeken, maar als mensen uitleggen wat je kunt doen snap ik echt helemaal niks van wat ze bedoelen.
ik hoop dan ook dat jullie een oplossing voor me hebben in ‘Jip en Janneke taal’.

Alvast bedankt,

Annette

Ik heb gister trouwens voor het eerst de laptop mee gehad naar school en dus daar ook WiFi gebruikt.
Daarnaast een nieuw abonnement bij ziggo, wel dezelfde modem gehouden.op mijn oude Windows laptop doet internet het wel gewoon.
Op mijn iPhone heb ik soms hetzelfde probleem maar som doet de WiFi het wel 1x weer

Beter geen Apple-wifi-producten gebruiken: is rommel

Dat helpt Annette92 echt verder Nosferatu, lekker ongenuanceerd…

Annette, op school lukt het wel om verbinding te maken?
Zou je wat meer informatie kunnen geven over de netwerk (wifi) instellingen van je MacBook?

Is bijvoorbeeld het wifi-waaier symbool bovenin de menubalk zwart of grijs? Heb je het juiste wachtwoord ingevuld en dat dat netwerk onthouden moet worden?

@nosferatu ik heb ze niet voor niks gekocht en ben er verder tevreden mee! Het is alleen even wennen

@toine en @hansi bedankt dat jullie mee willen kijken

Het WiFi symbool is zwart

Op school lukt het inderdaad wel om verbinding te maken

Het juiste wachtwoord is ingevuld, hij heeft het ook wel een tijdje gedaan en maakt nu nog steeds automatisch verbinding.

Heb je behalve het Ziggo modem/router ook nog een Apple router actief? Airport Express of zoiets?

Nee alleen van ziggo

Je zou ook even met AirPort, staat op de Mac even kunnen kijken in die situaties wat er gaande is. Is de verbinding met het applenetwerk via WiFi en hoe staat het met het Ziggo netwerk. Ik heb ook vaker dat de Ziggo router geen netwerk geeft. Terwijl de rest gewoon goed draait. Komt een monteur voor kijken.

Alsnog in AirPort kijk dan staat er als ik op internet klik bij
verbinding: verbonden
Routeradres: 1921681921
Dsn-servers: 1921681921
Domeinnaam: net

Verder staat er nog:
Geen configureerde AirPort basisstation gevonden. Het configuratieprogramma blijft xoeken

En als je op je windows laptop bij de instellingen voor draadloos netwerk kijkt?

Ik kan die gegevens op de Windowslaptop niet vinden.
Maak wel verbinding met hetzelfde netwerk en daar doet ie het dus wel

Trek de stekker eens even uit die Ziggo modem, en dan er weer in (herstart dus).

@goeiedag

Dat heb ik al meerdere malen geprobeerd

Sluit je laptop eens rechtstreeks aan op de ziggo modem (met een kabel), en kijk of het dan werkt. Dan weet je tenminste of er een signaal in je huis komt.

Staat die Ziggo wel als router ingesteld?

@koen op mijn MacBook heb ik alleen maar een opening boor de oplader.

Op de Windowslaptop doet internet het gewoon

[quote=Annette92 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/wel-wifi-geen-verbinding-met-server/#post-3009426 time=1478259132]Alsnog in AirPort kijk dan staat er als ik op internet klik bij

Routeradres: 1921681921
Dsn-servers: 1921681921
[/quote]

Ik weet er niet veel vanaf, maar dat lijkt mij een conflict…
Het routeradres is meestal iets zoals 172.22.3.1 of zoiets.

@hansi misschien wel inderdaad, geen idee hoe ik het kan aanpassen…
ik ga anders morgen wel naar de Apple winkel