[OPGELOST] WIFI wachtwoord onjuist MBA

Hallo Allemaal,

Na 2 jaar probleemloos gewerkt te hebben, is vandaag de WIFI van de MBA ermee opgehouden. Het netwerk is niet veranderd, mijn andere MBA doet het wel, net als mijn iPhone en iPad.

Als ik het netwerk thuis selecteer en een wachtwoord invoer komt er te staan: onjuist wachtwoord. Ik weet 100 % zeker dat dit het goede wachtwoord is, dit heb ik namelijk ook nog eens in mijn router-instellingen opgezocht en in de sleutelhanger van mijn andere MBA.

Ik heb ook even een ander netwerk proberen aan te maken. Als ik een hotspot aanmaak op mijn iPhone, krijg ik op de MBA een time out bij verbinding, maar dit had ik bij mijn andere MBA ook. Deze andere MBA wou echter wel na een tijdje verbinden.

Wat ik al heb geprobeerd:

• Netwerk verwijdert
  • Sleutel uit sleutelhanger verwijdert
  • Handmatig opnieuw het netwerk toevoegen
  • Apple hardware test
  • PRAM reset

EDIT: ik heb ook de router en modem gereset.

De router die ik gebruik is een TP-Link TL-WR1043N / TL-WR1043ND
De MBA waar het over gaat is de 11 inch versie:
processor 1.4 ghz intal core 2 dual
4 gb geheugen 1067 MHZ DDR3
OS X 10.6.8

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
RJ

Niemand een idee? Ik heb het nog steeds niet werkend gekregen.

Ik heb nog het volgende geprobeerd:

Ik heb een netwerk aangemaakt met mijn iMac. Hier kan hij mee verbinden (via WIFI dus), maar daarna kan ik nog steeds niet internetten. Mijn iPhone kan wel via dit wifi netwerk internetten.

Als ik een verloopkabeltje in de MBA doe, kan ik wel internetten via een LAN kabel. Maar wifi is wel vrij belangrijk uiteraard.

Als iemand nog een idee heeft hoe ik de wifi kaart kan testen dan hoor ik het graag, of hoe ik al mijn wifi voorkeuren kan verwijderen.

Groeten,
RJ

schakel Wifi eerst uit.
verwijder/rename de volgende bestandjes:

NetworkInterfaces.plist
com.apple.airport.preferences.plist
com.apple.network.identification.plist
preferences.plist

ze staan in:
Macintosh HD / Bibliotheek / Preferences / SystemConfiguration

herstart de iMac.
en schakel Wifi weer in.

Wat dom dat ik dat niet geprobeerd heb. Super bedankt fred44nl! Het werkt weer :smiley:

Het lijkt erop dat je wifi kapot is, of er staat ergens een instelling niet goed. Instellingen van je netwerk kun je vinden in de systeemvoorkeuren: Internet en draadloos: en dan Netwerk. Misschien is het een optie om schijfhulpprogramma te laten draaien om de schijfbevoegdheden te herstellen, misschien levert dat nog iets op. Werkt dat niet dan moet je overwegen of je niet een herinstallatie van je O.S. moet doen. En als dat ook geen resultaat oplevert denk ik dat je toch aan kapotte hardware moet gaan denken.

Ik weet niet hoe het bij een air zit, of je makkelijk zelf bij de airport kaart kan komen, maar volgens deze jongens kun je er zelf wel bij komen. Ik weet niet welke air je hebt, als dit niet de goede gids is, moet je daar op de site een andere kiezen.

Aha!!! :slight_smile: Opgelost des te beter!

Hoi Haike,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, het was inmiddels opgelost (zie bericht boven jouw bericht) dmv .plist verwijderen. Ik heb het nu ook nog even in het topic titel gezet.

Groeten,
RJ

:wink: Ik zag het, fred44 is ook veel beter in die dingen dan ik… :smiley: Maar goed dat het weer werkt, daar gaat het om.