Ik ben er vandaag achtergekomen dat mijn iPhone 8 niet meer oplaadt in de auto. Het heeft altijd gewerkt via een USB oplader in de sigarettenaansteker. Ten eerste kreeg ik de melding “ontgrendel iPhone om accessoires te gebruiken”, nooit eerder gezien. Mijn dochter zat ook in de auto dus even haar SE aangesloten en die begon meteen op te laden. Thuis gekomen ander kabeltje gepakt en ook geen succes. Ik kan de iPhone wel gewoon via 220 opladen. Van alles geprobeerd incl. terugzetten backup maar geen resultaat. Als laatste nog eens de iPhone 6 van mijn vrouw gepakt en die laadt dus ook niet op. Waarschijnlijk werkt het dus na iOS 12 niet meer.
Heeft iemand hier ook mee te maken gehad en was er eventueel een oplossing.
De planned obsolescence gaat snel dit jaar. Heb je ook al gekeken of Apple een superdeluxe en prijzige iPhone iOS12+ auto-oplader in het assortiment heeft opgenomen?
Staat iOS 12.01 er al op ?
Verder misschien even kijken of je een melding krijgt dat dit accessoire niet geschkit is voor deze iPhone (met contact aan / spanning op de sigaren-aansteker) en dan OK klikken. Er zijn iPhones die pas gaan laden als het scherm even aan is geweest.
Anders een Powerbank er tussen zetten in de Auto en de Powerbank aan de sigaren-aansteker aansluiten.
@Brombeer: ik zou gaan voor een omvormer van 12 > 220V en daar de originele Apple oplader in doen en gebruiken…?
Die moet ik dan op de 6V→12V omvormer zetten. Dan buigt het dashboard door.
Heb je al een ander adaptertje in de sigarettenaansteker geprobeerd?
<p class="cite">Brombeer op 21 oktober 2018 om 20:44</p> Die moet ik dan op de 6V→12V omvormer zetten. Dan buigt het dashboard door.Houten paaltje er onder zetten ?
Sinds ios 12 laad hij bij ook niet meer, ondanks AppleCarplay. Ook dat ontgrendel iPhone is idioot. Ook al geef ik het aan dat alles geacepteerd moet worden (USB Accessoires accepteren) toch blijft hij er om vragen, erg irritant.
Hoe oud is de auto? Misschien is deze aan vervanging toe.
Even een ander kabeltje proberen.
Heb je iOS 12.0.1 geïnstalleerd? Deze update bevat als het goed is een oplossing voor het probleem waar je tegenaan loopt.
Opgelost!!! Met een andere USB autolader werkt het weer. Wel vreemd dat mijn 2 bestaande autoladers ineens allebei stuk zijn. Waren zeker niet de goedkoopste. Bedankt voor jullie reacties!
Wie zegt dat ze stuk zijn?
Mijn dochter zat ook in de auto dus even haar SE aangesloten en die begon meteen op te laden. Thuis gekomen ander kabeltje gepakt en ook geen succes. Ik kan de iPhone wel gewoon via 220 opladen. Van alles geprobeerd incl. terugzetten backup maar geen resultaat. Als laatste nog eens de iPhone 6 van mijn vrouw gepakt en die laadt dus ook niet op. Waarschijnlijk werkt het dus na iOS 12 niet meer.
Ik denk idd. dat het eerder een preventie is in iOS dat voorkomt dat iOS devices met iOS 12 kunnen laden via X laders. De iPhone van je dochter draait mogelijk nog op iOS 11 of zoiets en daarom wil die wel laden.
Gooi de laders dus ook niet meteen weg.