Opladen iPod Nano 4b 2nd generation Zilver

Hallo,

ik heb vanmiddag deze iPod binnengekregen. En gelijk in geplugt in mijn pc (Windows). Eerst reageerde die niet. Maar na een beetje resetten en aan en uit doen uit eindelijk wel.
Ik zette er me muziek op, en ging naar me werk.

Terug gekomen wou ik hem opladen. Ik plug hem weer in en hij reageert niet. Dus ik een beetje op internet kijken of ik een oplossing kan vinden. Plug ik hem weer in. Staat er op eens “Koppel niet los”. En ik zie het oplaad teken rechts boven. Ik bleef nog even kijken. Er stond “Loskoppelen toegestaan”, en de iPod ging naar het menu, met Muziek en Foto’s enzo. Ik zie nog steeds het oplaad teken staan. Maar na 5 seconde verdween het opeens… En bleef ik gewoon in het menu.

Ik denk nu dat die dus niet oplaad. Of is dat wel zo?
De iPod was trouwens half vol ofzo toen ik hem ging opladen.

Groetjes. Lucas

Wat bedoel je steeds met [i:651931f09f]me[/i:651931f09f]? Ik denk dat dat [i:651931f09f]mijn[/i:651931f09f] moet zijn.

Over je vraag: heb je het al eens op een andere USB-poort of een andere computer geprobeerd? Verder kun je Apples stappenplan eens proberen.

Ik heb hem opnieuw aangesloten en nu kwam iTunes wel. En de iPod heeft nu rechtsboven een grijs batterijtje met een bliksem in het midden.

Wat betekent dat?

Edit: Er kwam nu eindelijk een grote batterij in het midden. Met erboven “Opladen”. Toen wou ik hem verplaatsen (me iPod). En toen kwam weet dat van “Koppel niet los” en “Loskoppelen toegestaan”. En nu is het rechtsboven weer een normale half volle groene batterij. :sealed:

[quote:a123b890dd="Psyxius"]Ik heb hem opnieuw aangesloten en nu kwam iTunes wel. En de iPod heeft nu rechtsboven een grijs batterijtje met een bliksem in het midden.

Wat betekent dat?

Edit: Er kwam nu eindelijk een grote batterij in het midden. Met erboven “Opladen”. Toen wou ik hem verplaatsen (me iPod). En toen kwam weet dat van “Koppel niet los” en “Loskoppelen toegestaan”. En nu is het rechtsboven weer een normale half volle groene batterij. :sealed:[/quote:a123b890dd]
Bliksem hmm, dat is niet zo goed, was er onweer bij je in de buurt?

Maar eh… dat betekend dat ie stroom krijgt en als het batterijtje knippert dan laad ie op.

Euh, volgende keer de kleine handleiding die bij je iPod zit eens lezen, daar staat o.a. in dat er een "bliksem" verschijnt als de iPod aan het opladen is. En als hij is opgeladen, komt er een stekkertje te staan. Die half volle groene batterij wilt zeggen dat je batterij voor de helft opgeladen is.

Het “koppel niet los” heb je als je in iTunes bent. Als je iTunes afsluit, krijg je op je iPod de melding: “loskoppelen toegestaan”, tenzij je je iPod als harde schijf geactiveerd hebt.
Als je dan je iPod wilt ontkoppelen, moet je eerst rechtsonder in de menubalk het symbooltje van hardware ontkoppelen dubbelklikken, en dan USB Mass Storage dubbelklikken, dan iPod USB Device en dan komt er op je iPod de boodschap “loskoppelen toegestaan”
Hopelijk ben je iets wijzer geworden van deze informatie :wink:

Ja dat is wel handig.

Alleen nu reageert de iPod helemaal niet meer als ik hem in MIJN pc plug. Ik laat hem nu ergens anders op. Alleen kan ik nu nog niet de muziek erop zetten…

[quote:d925a19423="Psyxius"]Alleen nu reageert de iPod helemaal niet meer als ik hem in MIJN pc plug. [/quote:d925a19423] Bedoel je hiermee dat er op het scherm van je iPod staat "Koppel niet los"? Als dit zo is, dit is volledig normaal...