Opladen nano met niet originele netstroomadapter? [opgelost]

Ik heb een nano gekocht bij de mediamarkt, en daar hebben ze me aangeraden om de niet-apple oplader te kopen. (ik ga een maandje richting thailand & dubai, zonder laptop, dus heb wel een oplader nodig). Dit is mijn eerste ipod, dus weet er nog niet zo veel vanaf. Nu zei een vriend van me echter dat ik beter een originele oplader kan kopen, omdat de accu nog wel eens stuk zou kunnen gaan van deze.

Wat moet ik nu doen? Deze houden (€15), of toch ruilen voor de originele (€30)? :?
IK heb de verpakking nog niet open gehad, dus alles kan nog…

Ik heb al een paar uur doorgebracht met zoeken op dit forum, maar heb nog niks gevonden wat me echt heeft verder geholpen…behalve erg veel nuttig tips, dat dan weer wel… :smiley:

Hoop dat iemand me kan helpen…

Gr mooiebloem

Je moet de optie "maakt niet uit" nog aanmaken...

Ow okee, thanks :wink:

Ow, dat gaat nu niet meer gezien er gestemd is....

Hoe kan ik een moderator bereiken die dit zou willen veranderen?

De originele is altijd goed. Die van een ander merk meestal ook.

Ik heb via docks, autokabels, solar chargers etc. etc. al mijn ipods geladen en nooit problemen met de accu gehad.

Welkom op het forum. Het maakt niet uit welke je gebruikt.

Het is ook maar net hoeveel geld je er aan uit wilt geven. Als je Apple wilt steunen in z'n gigantische financiële groei dan koop je een originele. Vinden ze leuk want dan verdienen ze weer wat. Maar een niet Apple oplader moet het ook kunnen doen. IK snap niet wat dat te maken heeft met het kapot gaan van de batterij. Je moet alleen even naar de specificaties kijken. (uitgaande spanning en uitgaande stroom)

Okee, bedankt voor de reacties tot nu toe in ieder geval! Ben er nog steeds niet helemaal uit, maar okee....Nog maar even over denken...

Ik kan de technische specificaties van de apple-usb lader ook iet vinden, dus heb deze nog niet kunnen vergelijken met de door mij gekochte philips-usb lader…

Als iemand een tip heeft waar ik deze kan vinden?

Wel handig: bij de meeste niet-originele laders zit geen iPod kabeltje (ene kant usb, andere kant connector), bij de officiele Apple lader wel.

An sich voegt dat niet zoveel toe (want dat kabeltje zat ook al bij je iPod), maar eentje reserve is nooit weg. Kun je de ene thuis laten bij je computer, en de andere meenemen met je lader.

[quote:7c6172e55a="mooiebloem"]Ik kan de technische specificaties van de apple-usb lader ook iet vinden, dus heb deze nog niet kunnen vergelijken met de door mij gekochte philips-usb lader... [/quote:7c6172e55a] Als je als vervanging een Philips lader hebt, zal het wel goed zijn.... Die gaan geen risico's lopen met iets lulligs als een ladertje..

Als het een haipei charger 3000 was oid, ja dan zou ik ook twijfelen.

Maakt niet uit, beide is goed

Allemaal bedankt voor de reacties, ik heb er toch maar voor gekozen om de originele :apple: te kopen, vooral gezien deze nu (tegen inlevering van airmiles) voor €15 te krijgen bleek bij dixons, dus even duur als de philips oplader die ik eerder had gekocht. :D Die airmiles die gebruik ik anders toch nooit, en die zijn uiteindelijk ook gratis, dus is een mooie aanbieding!

Heb ik hier niet ooit iets gelezen van een chip in de iPods die alleen apple accesoires herkent?

Ik denk niet dat het uitmaakt welke adaptor je gebruikt, omdat je wel de officiële Apple kabel gebruikt? Ik gebruik tenminste eentje van €15 die niet van Apple is, en hij werkt perfect =D .

[quote:e76b51bc3b="mooiebloem"]Ow, dat gaat nu niet meer gezien er gestemd is....

Hoe kan ik een moderator bereiken die dit zou willen veranderen?[/quote:e76b51bc3b]

Druk bij je eerste post op Bewerk, dan kun je daar je Poll veranderen.

Nee, je kunt je poll niet meer veranderen zodra er al iemand gestemd heeft...dan kan alleen een moderater t nog wijzigen...

Done ;-)