Opleiding specifiek gericht op motion graphic design

Ik ben op zoek naar een goede voorbereiding voor het vak van motion graphic design. In mijn vrije tijd al veel aan het spelen in Photoshop, Cinema4D, After Effects en heb een beginnetje gemaakt in FCPX. Nu ben ik op zoek naar een opleiding die hier goed bij aansluit.

Ik heb een aantal jaren terug een mbo 4 diploma richting marketing-communicatie behaald en afgelopen september begonnen met een deeltijdstudie Communication and Multimedia Design. Moet zeggen dat mij dit zwaar is tegengevallen, veel te generieke lesstof, niveau veel te laag (zoals lijntjes leren trekken in Photoshop) en had het idee dat ik hiermee totaal niet in de richting kwam waarnaar ik op zoek ben.

Nu dus besloten om een specifieke opleiding richting motion graphics te volgen. Eerlijk gezegd twijfel ik tussen HBO en MBO. Op dit moment al wel bezig met een aantal animaties voor de filmacademie (IMVFX), maar daarnaast is mijn oog ook gevallen op een aantal andere opleidingen. Ik weet namelijk niet hoe zeer een hbo papiertje belangrijk is voor een functie als motion graphic designer (vooral nu met een speciaal traject, dat je je bachelor in een jaar kunt halen na het afronden van het grafisch lyceum) en de kans om aangenomen te worden op een kunstacademie nogal klein is.

Kort gezegd is mijn oog gevallen op de volgende opleidingen:
NFTA: IMVFX (HBO)
HKU: Image and media technology (HBO)
GLU/MA: Audiovisueel vormgever/animatie (MBO4)

Is er hier iemand die wellicht ervaringen heeft met bovenstaande opleidingen, een toelichting heeft of wellicht een andere aanrader qua opleiding?

Ik zou zeker HBO doen;algemene ontwikkeling, begrip van kunst en kennis van kunstgeschiedenis, foutloos schrijven, communicatie op niveau zijn allemaal eigenlijk belangrijker dan hoe goed je met computers/software kan omgaan. Het echte doel van een motion graphics designer is dat hij kan samenwerken, een verhaal kan vertellen en origineel beeld kan creƫren. HKU en NFTVA staan beide goed aangeschreven Waar voel je je thuis? Ga vooral even kijken.