Oplossing voor bijwerken iPod

Heb van de week mijn OS X opnieuw geïnstalleerd (met format). Daarna kon ik mijn iPod niet meer automatisch updaten. Kreeg de welbekende melding "Weet u zeker dat u automatisch wilt bijwerken? Alle nummers en afspeellijsten van de iPod worden vervangen door nummers en afspeellijsten uit de iTunes muziekbibliotheek." En dat willen we dus niet.

Handmatig afspeellijsten naar de iPod slepen werkte niet. Afspeellijsten van iPod naar bibliotheek slepen ook niet. Vanmorgen heb ik dan toch een prima oplossing gevonden voor mijn probleem:

Op de iPod staat een map ‘Calenders’. Dit is de map waarin de muziekbestanden zich bevinden en van deze map heb ik de rechten van ‘anderen’ gewijzigd in ‘Lezen en schrijven’. Daarna kon ik handmatig de nieuwe afspeellijsten naar de iPod slepen. Je suis content. :mrgreen:

‘Calenders’ -> (ctrl + muisklik) ‘Toon info’ -> ‘Eigenaar en bevoegdheden’ -> ‘Informatie’ -> ‘Anderen’ -> wijzigen in ‘Lezen en schrijven’

Hoepla!

Esther

Je had in de voorkeuren van iTunes ook gewoon kunnen aangeven dat je handmatig wil synchroniseren.

1. 'handmatig synchroniseren' bestaat niet... synchronisatie staat aan of uit, en dan beheer je je iPod handmatig...

1. de muziekbestanden staan absoluut niet in de map ‘Calanders’… maar in een van de (onzichtbare) ‘F’ mappen in de ‘iPod/iPod_Control/Music/’ map.

Waarom het wijzigen van de bevoegdheden je probleem heeft opgelost weet ik niet.

[quote:398d666984="Ezther"]Op de iPod staat een map 'Calenders'. Dit is de map waarin de muziekbestanden zich bevinden[/quote:398d666984] Normaal gesproken niet hoor, dan staat de muziek in de verborgen map iPod_control. In de map calenders staat enkel de info uit iCal.

[quote:84c06655a1="unSOUND"][quote:84c06655a1="Ezther"]Op de iPod staat een map 'Calenders'. Dit is de map waarin de muziekbestanden zich bevinden[/quote:84c06655a1] Normaal gesproken niet hoor, dan staat de muziek in de verborgen map iPod_control. In de map calenders staat enkel de info uit iCal.[/quote:84c06655a1]

Ik denk dat ie stiekem is verstopt onder dezelfde map gezien de grootte van deze map (die na enkele minuten nog steeds wordt berekend). :mrgreen:

ps: ik kan mijn bestanden dus ook niet zien, maar nam door bovenstaande aan dat muziekbestanden zich in de spelonken van deze map bevinden. :roll: