Opmaak Boek in Indesign (600 / 700 pagina's)

Ik heb een opdracht binnengekregen voor de opmaak van een boek, alleen heb ik nog nooit zoveel pagina's moeten opmaken. Meestal magazines tot aan 120-140 pagina's.. en dat waren al redelijk grote files met verzamelen. Nu ga ik alles opmaken in Indesign, en zit ik ermee in mijn maag wat wijsheid is qua opmaak. Of 1 file, 600 pagina's (300 spreads) als 1 indesign file, of opmaken per spread of een veelvoud hiervan om de bestandsgrootte van de indesign file klein te houden. Wie heeft hier ervaring mee?

De specs van het boek zijn :

Pagina formaat : A4
Pagina’s : 600 pag.
Druk : full colour

Er worden verder nog een aantal afwerkingen toegepast zoals spot-uvlak en foliedruk. Dus die vormen moet ik ook nog opzetten voor enkele pagina’s.

Je kunt ook een boek bestand aan maken en dan maak je ze gewoon per 50 of 100 pagina's op. Kijk maar onder Bestand Nieuw boek. :wink:

Alle bewerkingen die je dan per sectie doet worden automatisch in het boek-bestand bijgewerkt!

Heel erg goed blieper.. bedankt! Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen...

ik weet dat je in Xpress gemakkelijk verschillende documenten (hoofdstukken) kan koppelen, in 1 boek, zodat de paginanummering gewoon door kan lopen. Dit is vrij eenvoudig, ik neem aan dat deze optie ook ergens in InDesign moet zitten.

Ja, dat gaat vanzelf!!

• Eerst maak je een boek aan
  • Dan maak je een nieuw document aan van bv de eerste 250 pagina’s met automatische nummering.
  • Deze importeer je in het boekpalet met het plus symbool
  • Als je nu een nieuw document aanmaakt met ook automatische nummering en die importeerd in het boekpalet, dan nummert hij gewoon door. mits je in de paginapallet op het driehoekje een andere nummering begonnen bent. :wink:

Ik ben op dit moment ook als oud quarker bezig met een boek van honderden pagina's. Werkwijze inderdaad met verschillende hoofdstukken in een boek. Synchronisatie e.d. gaat vlekkelozer dan in Quark. Zoekopties ook. Je kunt door alle documenten zoeken. Index zelfde verhaal: ook vloeiend. Voor plaatjes: gerbuik de bibliotheekfunctie. Werkt ook handig. Kortom: succes gewenst!