Opmaak in Safari en Internet Exploder

Hallo mensen,

Voor de zoveelste keer heb ik weer een vraagje waar ik mee zit.
Ik ben bezig met een site, waar ik 2 layers heb, eentje links (gevuld met een verloop tint, en heigt op 100%) en eentje midden met tekst.

Als je de site bekijkt (http://www.jesperswebdesign.nl/C4U/rood.html) dan is hij in Safari goed, maar in IE (tijdens het vergroten en verkleinen van scherm) doet die linkse balk raar, houd onderaan opeens op, en er komen scrollbalken.

Kan iemand mij helpen, zodat de pagina op beide browsers goed overkomt?

Bedankt!

in dit geval kun je veiliger het rode verloop plaatje in een tabel zetten. (zet hight op 100%)

mijn mening is overigens: gebruik layers alleen als het écht niet anders kan. Ze werken namelijk niet!

Hey, Ik wist niet dat je met tabellen ook met procenten kan werken.

Bedankt!

Ga het meteen proberen :stuck_out_tongue:

[quote:820c96b1b8="Jør"]gebruik layers alleen als het écht niet anders kan. Ze werken namelijk niet![/quote:820c96b1b8]

Wat een onzin, layers werken prima zolang je ze goed toepast.
Door je stylesheet even door de validator te halen kun je zien wat de oorzaak is van de problemen en deze oplossen.

Waarom doe je het niet met twee frames. Waarin je in de linker dat verloopje als achtergrond gebruikt... Weg probleem, en je hoeft niet met lagen te werken.

Ciao,
daPOKER

Ik zou niet met layers werken maar in je stylsheet op de bodytag een background-image zetten en vervolgens de tekst in een <div> wrapper zetten die je dan met een juiste margin-left in je stylesheet op de gewenste plek zet. Dit werkt in alle browsers die CSS aankunnen.

dus:

body {
background : url(rood.jpg) repeat-y fixed 0px 0px;
}

#layer2 {
margin-left : 200px;
}

Jesper, Dat verschil heb ik ook gehad je ziet het ook in de opbouw van bijvoorbeeld de buttns dat is anders ik heb alles aangepast en ik gebruik nu img.