Opnemen met 2 externe microfoons

hi,

Ik wil dus gaan opnemen met 2 externe micro’s. Maar aangezien er maar 1 audio ingang is heb ik een probleempje denk ik. Daarop zoek ik nu wat anders heb me al suf gegoogled hier op het forum gezocht. Maar vind niets dat mij kan helpen.

Kan iemand mij helpen? :innocent:

Als je een pb hebt moet je er rekening mee houden dat die ingang niet versterkt is... je hebt dus bv een imic nodig van griffin. Daar kan je er bv 2 van kopen of gewoon direct 2 usb mic's is misschien nog wel handiger?

Weet niet waarvoor je het precies wil gebruiken maar mijn oplossing lijkt me niet echt geschikt voor professionele doeleinden :slight_smile:

Kan je 2 iMic's tegelijk gebruiken ?

Gewoon een goedkope mengpaneel zoeken,
En dan via Tape Out ofzo naar je audio in

M-audio heeft een keur aan audio interfaces waar je (afhankelijk van de uitvoering) één of twee externe microfoons op aan kunt sluiten. Interface sluit je aan via USB of Firewire. [url]www.m-audio.com[/url]

Je audio-ingang op je mac is een stereo,daar kun je dus 2 signalen mee insturen.

Een verloopplug van audio-in (stereo mini-jack) naar je microfoons zal wel ergens te vinden zijn,maar ws zal het signaal te zwak zijn,een oud cassette-deck of een mixertje zal dan uitkomst bieden.

Succes. :barbu:

Bedankt voor al die reacties! :-)

Is [url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/belgiumflstore.woa/90203/wo/7M7F74To4ul02nozekD2YCRa4KO/3.SLID?mco=16A17373&nplm=T6831]dit[/url] een goede oplossing voor 2 DJ's?