Opnemen met de iPod

De volgende situatie doet zich voor: [list:0297cd0472]Ik heb geen iPod of ander audiospeelgoed in dezelfde categorie. Ik heb wel kinderen die op muziekles zitten. Daar wordt gebruik gemaakt van een Sony Minidisc speler om stukjes op te nemen en samen te spelen.[/list:u:0297cd0472]

Ik zit alleen niet echt te springen om een MD te kopen. De vraag is alleen of een iPod met microfoon van Belkin of Griffin hetzelfde kan als een MD-speler of is dat niet met elkaar vergelijkbaar?
Voor de uitwisseling blijft het natuurlijk wat lastig, maar als de iPod voor opnames gebruikt wordt omzeil ik dat probleem.

Dus wie gebruikt zijn iPod ook om muziek op te nemen??

de iPod neemt op met een sample frequentie van 8 KHz een geeft dus frequenties weer tot 4 KHz. dat is voldoende voor spraak maar voor muziek onvoldoende. een MD recorder doet dat vele malen beter. Belkin raadt op haar website ook af om muziek met de iPod op te nemen.

Jammer, want als muziekdocent zou ik ook graag een iPod hebben voor dat doel. misschien heeft de volgende generatie een echte AD convertor aan boord.

Ja, daar was ik al bang voor... En de MD heeft weer als nadeel dat 'ie nauwelijks door de Mac wordt ondersteund. Of is daar ook al een briljante 3rd party oplossing voor?

Nog steeds niet...

enige manier die ik weet is gewoon analoog via de headphone jack…
en dan opnemen met programma naar keuze. maar dat gaat dus 1 op 1.