Opnemen op je mac vanaf televisie

BEste macvrienden

Ben op zoek naar het volgende :

ik wil vanaf de televisie sportbeelden opnemen en daarna in zo goed mogelijke kwaliteit op mijn mac afspelen via quicktime of windows mediaplayer, of via imovie.
Wat is daarvoor de beste oplossing ?
Een dig. harddiskvideorecorder, of een gewone dvd-recorder ? Of de eye tv of zoiets ?

Alle tips of ideeen zijn van harte welkom. Ik werk als tenniscoach en wil graag videobeelden met mijn powerbok op de baan gevruiken.

Groetjes,

Martijn Voorbraak

ik heb een Televio, da's een TV kaart die je in je mac stopt. Daar hang je de TV kabel aan en je kan niet alleen TV kijken, maar het ook nog eens in allerlei formaten (zoals QuicktTime) opnemen als filmpje.

Er zit ook een S-VHS ingang op.

De Televio is nu als “Alchemy TV” verkrijgbaar voor G4 en G5 met OSX.

http://www.miglia.com/products/video/alchemytv/index.html

Ik gebruik een a/d converter van conapus en importeer tv beelden rechtstreeks in imovie.

Ik gebruik een EyeTV (het 'oude' USB model), en dit gaat perfect. levert overigens ook perfect DVD's op.

hy Zou iemand me wat duidelijke de verschillen kunnen uitleggen tussen de eyetv 200 snap ik gewoon je coax kabel in dat doosje stoppen en zoals op tv kijken...

maar dan

eyetv 300 digitale satelliet aansluiten wat heb je daar voor allemaal nodig ? Een maandelijks abonnement ofzo? Zou daar graag wat meer over weten welke posten en zo je daar mee kunt ontvangen.

en de eyetv 400
Is dat hetzelfde als je bijvoorbeeld een antenne op je tv zet en daar zoals in Belgie maar twee a drie posten kunt mee ontvangen vrt en canvas?

Klopt dit of heeft iemand meer uitleg erover want de site vind ik nogal oppervlakkig … :innocent:

Wij hebben sinds kort ook EyeTV (het oude model via USB). maar het lukt me niet om DVD's te branden, zou iemand me dat kunnen uitleggen hoe dat nu precies in zijn werk gaat? Groetjes!