Deze vraag komt nogal geregeld terug, dus ik maak er maar een speciaal topic voor met de basis, ik hoop dat er onder de leden mensen zijn die er nog meer van weten en die kennis hier met iedereen willen delen...
[b:563f90e1b9]Aansluiten van je audio apparatuur[/b:563f90e1b9]
Mooiste is als je een rec-out aansluiting op je versterker hebt, deze leveren een goed volume.
Deze kun je dan met een zogenaamde Tulp-naar-Jack kabel aansluiten op een audio ingang van je mac.
Mocht je geen van deze 2 poorten hebben, dan is de iMic van Griffin een oplossing, dit is een apparaat wat deze 2 poorten heeft, en met een USB kabel aan je Mac kan worden verbonden.
[b:563f90e1b9]Opnemen van het geluid[/b:563f90e1b9]
Dit kan met een aantal programma’s. Amadeus II, Audacity, GarageBand, en als je de iMic gekocht hebt krijg je daar het programma Final Vinyl bij. Ik gebruik zelf het liefst Amadeus II, maar ieder zijn ding.
Wie Toast in zijn programma's heeft zitten heeft eveneens ook CD SPIN DOCTOR! Terug te vinden in het Toast mapje onder 'Additional Software'.
Naar mijn mening erg gebruiksvriendelijke, degelijke software.
Voor het verwijderen van hinderlijk gekraak en getik geeft [url=http://wwwmaths.anu.edu.au/~briand/sound/]ClickRepair[/url] bijzonder goede resultaten.
Even een schopje.
Ik zie op Marktplaats sommige platenspelers met een AUX ingang. Kan ik deze dan ook met een Tulp-naar-Jack kabel op mijn MacBook aansluiten?
Een AUX uitgang is meestal tulp, dus dat moet dan kunnen. Maar deze spelers hebben vaak geen voorversterker, dus dan moet je het signaal alsnog eerst door een versterker laten lopen....