Opruimen ???

Hallo allemaal,

Ben nog maar een goede twee maanden van windows naar mac veranderd en heb al heel wat gedownload op men nieuwe macbook en gewoon naar de prullenbak gesleept.Moet ik de programma’s nog van ergens anders verwijderen of volstaat het om ze enkel in de prullenbak te slepen??Heb ook van iemand gehoord dat het mogelijk is om de talen van OSX te verwijderen aangezien ik enkel nederlands nodig heb,en naar het schijnt zou ik meer plaats op de harde schijf vrij krijgen.Is dat dan echt mogelijk en hoe doe ik dat?

mvg

debby

niemand??? :?

Overbodige talen verwijderen: http://www.macupdate.com/info.php/id/7758 Ik zou naast nederlands wel ook engels er op laten staan.

In bijna alle gevallen volstaat het idd om programma’s naar de prullenbak te slepen om ze te desinstalleren, er zal dan alleen een klein voorkeurenbestandje in je gebruikersmap/bibliotheek/voorkeuren blijven staan. Soms een bestandje in “application support” (weet nu ff niet de NL term daarvoor) Wil je die ook perse kwijt, (hoewel het verder geen kwaad kan) moet je die even handmatig opzoeken en verwijderen. Succes.

Je kunt ook nog overwegen overbodige printerdrivers te verwijderen, scheelt behoorlijk veel. Zie verder: http://www.macworld.com/weblogs/mac911/2006/08/slimharddrive/index.php

[quote:2022f713cd="Debby om 16:42"]hoe doe ik dat?[/quote:2022f713cd] [quote:2022f713cd="Debby om 17:06"]niemand??? :?[/quote:2022f713cd] Jij hebt ook niet veel geduld zeg. :x

@ Tone: Thx voor de hulp,heb trouwens al veel hulp gekregen van u.

@Yaris:Wat een comentaren wordt toch eens volwassen zeg,of doe je dit om veel post te hebben :x

[quote:9bb4298e2a="Debby"]@Yaris:Wat een comentaren wordt toch eens volwassen zeg,[b:9bb4298e2a]of doe je dit om veel post te hebben[/b:9bb4298e2a] :x[/quote:9bb4298e2a]

kan ik ook aan jou vragen.

pubertje laat zo je bent amper 15

tsss, tsss, tsss, ruzie maken doen jullie maar ergens anders. En geduld is inderdaad een schone zaak. [size=8:60f08ddc72][color=darkred:60f08ddc72]En binnen 15 minuten als een verwend kind vragen of er niemand een antwoord heeft klinkt heel dwingend.[/color:60f08ddc72][/size:60f08ddc72]

Ik zou niet zo toon aanslaan, Debby! Beetje geduld mag inderdaad wel en het kunnen wel kleine kinderen zijn, maar ze weten het wel...En ik denk dat je geholpen wilt worden en zo pak je het niet handig aan, toch?!

Je kan talen etc weggooien inderdaad, dat scheelt al. Ook standaard drivers voor printers, scanners etc. kunnen weg. Programma’s die standaard op je MacBook zitten zou ik laten staan.

Programma’s doe je zelf hebt geinstalleerd kun je inderdaad weggooien in de Prullenbak. Zoek ook met Spotlight nog naar wat bestanden. Gewoon de naam in tikken van het programma en je komt meestal nog wel wat tegen.

Yaris heeft gewoon een punt! Punt! [size=9:cd2254b98f]En om nu gelijk iemand voor 'pubertje' uit te maken?[/size:cd2254b98f]

Ik zou ook even het sticky lezen hierboven: DHZ: installeren en verwijderen van software; daar staat het allemaal in in benoemd.

Verder zou ik het om te beginnen eens zo laten; je zal niet de eerste zijn deze week die in zijn/haar onnodige schoonmaakwoede zijn systeem in de problemen brengt. Het veel geroemde plug-and-play van de Mac heeft natuurlijk zijn prijs in een groot driver-bestand. Wat willen we nou eigenlijk?!

Geniet van het ding, en maak je niet druk om dingen waar je je niet druk om hoef te maken… :slight_smile:

Ok, je kunt wel bv Garagebandloops en iDVD sjablonen van je HD weggooien, dat scheelt een paar zinnige GB’s; maar voor de rest? Lekker laten staan.

Ik dacht dat het haast had...maar ik hoor niks meer! :evil: :?

[size=9:cea0f09ebd][color=red:cea0f09ebd]Héé pssst Cars, geen puber-opmerkingen plaatsen hier, dit zijn serieuze zaken...[/color:cea0f09ebd][/size:cea0f09ebd] :evil: :wink:

Ha Ha Ha !!! Probleem is al van gisteren opgelost als je beetje volgt zie je het :evil:

? :roll:

Volgens mij had je in je openingstopic geen probleem, maar een vraag…

sorry ok een vraag dan :D