Opruiming bij Dixons

Volgens mij behoorlijke scherpe prijzen bij de leegverkoop van Dixons: http://www.dixons.nl/Store/Home/document.asp?id=302

Groeten,
Rogier

Nou, zo aantrekkelijk zijn die prijzen volgens mij niet allemaal. :(

Die iMac is in elk geval een oud model (15" superdrive). Een 12" Powerbook koop je na de laatste prijsverlaging al voor €1903 bij de Apple Store. Die 14" iBook is nog wel interessant voor die €1495 :slight_smile: .

alleen is de 14" iBook wel het oude (800Mhz) type...

[quote:4422d61a88="Stof"]Nou, zo aantrekkelijk zijn die prijzen volgens mij niet allemaal. :(

Die iMac is in elk geval een oud model (15" superdrive). [/quote:4422d61a88]

Okay maar is die iMac wel interresant voor een starter?

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen een eMac of een iMac (17") natuurlijk allebei met DVD brander.

Nu lees ik op de forums dat de eMac nogal lawaaierig is, maar ja een iMac ziet er weer mooier uit (maar ook flink duurder). Weet iemand de technische specs van de ‘oude’ iMac 15"???

Eh kan je, als je je Mac koopt in de winkel, via de mac-store er ook het applecareplan bij kopen?

:?

Pieter

[quote:53c50eb05d="pieter010"]Okay maar is die iMac wel interresant voor een starter?

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen een eMac of een iMac (17") natuurlijk allebei met DVD brander.[/quote:53c50eb05d]
Ik heb zelf de 17" iMac en het is een juweeltje.
De 15" is net zo goed, maar dan met een wat kleiner scherm.
Vindt hem persoonlijk ook iets minder uitzien. 17" past er gewoon beter bij.
Maar als het in je budget past en de 15" kan wat je ermee wilt doen, dan is het zeker geen verkeerde keus.

[quote:53c50eb05d=“pieter010”]Nu lees ik op de forums dat de eMac nogal lawaaierig is, maar ja een iMac ziet er weer mooier uit (maar ook flink duurder). Weet iemand de technische specs van de ‘oude’ iMac 15"???[/quote:53c50eb05d]
De specs kun je hier vinden.

[quote:53c50eb05d=“pieter010”]Eh kan je, als je je Mac koopt in de winkel, via de mac-store er ook het applecareplan bij kopen? [/quote:53c50eb05d]
Volgens mij wel. Ik heb net op de Apple Store een dummy bestelling ingevoerd voor Apple Care voor een iBook. Geen probleem.
Je kunt immers Apple Care tot 1 jaar na aanschaf van de Mac erbij kopen.

[quote:0c8bf439d0="macpro"] De specs kun je [url=http://www.info.apple.com/support/applespec.html]hier[/url] vinden.[/quote:0c8bf439d0]

Okay gekeken en gevonden wat ik zocht. :slight_smile: Dank je

Het is een superdrive dus: 256Mb geheugen, 800Mhz G4, 60Gb harde schijf. Okay dat ziet er dan heel goed uit.

Maar: OS 10.1. :x

Aaaaarrgh OS 10.2 kost €165,41 dus dan wordt het al minder goedkoop.

Een mens met een budget wordt het nooit eens makkelijk gemaakt. :o

Okay even alles op een rijtje:

iMac 15" TFT 256Mb, 800Mhz, 60 Gb, OS 10.2 - totaal = (1496 + 165,41) = 1534,41

OF

eMac 17" CRT (16" viewable),. 256Mb, 1Ghz, 80Gb, OS 10.2 = 1545,81

:expressionless:

eh help ???

[quote:9f50a53446="pieter010"]Maar: OS 10.1. :x

Aaaaarrgh OS 10.2 kost ?165,41 dus dan wordt het al minder goedkoop.

Een mens met een budget wordt het nooit eens makkelijk gemaakt. :o[/quote:9f50a53446]
Dat is dus een mooi uitgangspunt voor de onderhandeling.
Help ze van die “oude Mac” af, maar dan moet er wel 10.2 bijzitten.
En een goed stuk van de prijs af, want 10.2 wordt al een jaar standaard geleverd. (beetje bluf mag wel)

Nee heb je, een iMac voor een leuke prijs kun je krijgen. :wink:

[quote:4bcacb3acd="pieter010"]Het is een superdrive dus: 256Mb geheugen, 800Mhz G4, 60Gb harde schijf. Okay dat ziet er dan heel goed uit.[/quote:4bcacb3acd] Controleer die specs nog even goed in de winkel. Als er nog 10.1 op zit, dan is het misschien toch een iMac met lagere specs!

[quote:f1d4abe6dc="macpro"] Controleer die specs nog even goed in de winkel. Als er nog 10.1 op zit, dan is het misschien toch een iMac met lagere specs![/quote:f1d4abe6dc]

Okay ik kan kijken in de winkel maar volgens de apple specs zijn de 15" iMac met superdrive van die configuratie.

Ik heb zelf een 15" flatpanel iMac, 700 MHz en 40 Gb harde schijf, gekocht in september 2002, en daar zat naast 10.1 ook meteen jaguar bij. Waarschijnlijk is de informatie van Dixons niet goed.

Ik had die informatie van de de specs van Apple.

Moet Dixons nog bellen. Denk dat ik eerder van mijn werk ga om even te kijken in de winkel.

Pieter

Pas wel op: de 15' iMac is niet enkel verschillend qua scherm en snelheid. De verschillen zitten vooral intern. Zo heeft de 17' een harde schijf van 7200 rpm en de 15' slechts 5600rpm. Ook de systeembus zijn verschillend alsook de videokaart. 15' heeft 32 Mb video en de 17' 64Mb

De RAM is ook anders, die van de 17’ is sneller…

Ik was ook aan het twijfelen tussen een e-mac en een i-Mac. Ik heb nu de 17’ iMac en heb geen moment spijt. Hij staat zooooo moooooi op mijn bureau. Het waren ook vooral deze bovenstaande verschillen waardoor ik de 17’ boven de 15’ heb gekozen…

KOen76

[quote:b9b3355725="pieter010"]Maar: OS 10.1. :x

Aaaaarrgh OS 10.2 kost ?165,41 dus dan wordt het al minder goedkoop.

Een mens met een budget wordt het nooit eens makkelijk gemaakt. :o
[/quote:b9b3355725]

Als ik me niet vergis is Apple verplicht 10.2 te leveren aan jou voor de administratiekosten, omdat jij je mac hebt gekocht NA dat Jaguar uitkwam, een Fullfillment-contract noemen ze dat of zoiets… het komt er op neer dat je altijd recht heb op het laatste OS dat is uitgekomen voordat je je Mac kocht… mij broer heeft hetzelfde gedaan toen ie mijn Mac heeft gekocht. Ik had ook 10.1, maar kreeg de CD met 10.2 later in de post…

Dat ze Jaguar maar in de doos van de iMac laten vallen! Kost geld genoeg allemaal.

Helaas ik piste net naast de pot.

Wat nou! Was ie al weg in Rotjeknor Urb? Damn... fok die verbouwing hè :wink:

Ja ik wilde een Vlaardingse Mac hebben ik ken mijn pappenheimers ik had die horzel het vel over been getrokken :D

Is dat verhaal over Jaguar dan straks ook geldig voor Panther?? Dat je voor adminkosten de nieuwste Os kan krijgen... Kan leuk worden als ik na het uitkomen van Panther me PB binnen krijg...

Dank jullie allemaal voor je informatie en tips.

Ik ga dit weekend wel even kijken bij Dixons maar ik denk dat ik maar even ga doorsparen.

De G5 zal ooit uitkomen en ik denk dat de G4 machines dan goedkoper zullen worden. En de Apple Store in Rotterdam zal bij zijn opening misschien wel leuke aanbiedingen hebben!!! :stuck_out_tongue:

En tot die tijd lekker doorsparen. :slight_smile:

Pieter